Acasă Eveniment La Arad, scandalul drumurilor județene a ajuns într-o etapă nouă

La Arad, scandalul drumurilor județene a ajuns într-o etapă nouă

DISTRIBUIȚI

drum tm buziasDouă tronsoane de drum, Arad-Seleuş şi Arad-Felnac, ar fi trebuit modernizate prin PNDI. Romstrade, firma care a câștigat licitația, nu a mai făcut nimic, după izbucnirea scandalului de la autostrada Nădlac-Arad.

Consiliul Județean Arad vrea să reabiliteze aceste două tronsoane, a alocat și banii din bugetul propriu, dar nu le primește de la Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice. PSD-iștii arădeni spun că, de fapt, situația este alta și că conducerea Consiliului Județean Arad nu joacă corect.

Banii se pot pierde

Nicolae Ioțcu, președinte al Consiliului Județean Arad explică care este situația actuală, după ce a realizat că prin PNDI drumurile arădene nu vor mai fi modernizate. „În bugetul judeţului Arad pe acest an am prevăzut fonduri pentru moderni¬zarea drumului Arad-Seleuş şi a drumului Arad-Felnac. Noi, Consiliul Judeţean Arad, nu putem realiza aceste investiţii pentru că drumurile se află în proprietatea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, care ne-a transmis că nu poate să ne dea cele două drumuri să le moder¬nizăm invocând diverse motive”, a declarat Nicolae Ioţcu. Problema cea mare este cea a finanțării, care s-ar putea pierde.

PSD acuză că nu se joacă corect

Social democrații arădeni spun că se tot bate monedă pe faptul că ,,defunctul” PNDI face ca o parte a drumurilor să nu poată fi reabilitate. Deși preşedintele Consiliului Judeţean Arad, Nicolae Ioţcu ştie foarte bine că lucrurile sunt de fapt extrem de simple şi la îndemâna oricărui manager de judeţ care doreşte să fie corect, cinstit şi într-o oarecare măsură inteligent.
,,Este bine ştiut că o parte a problemei se află în ,,celula” Romstrade, iar dacă domnul Ioţcu nu ştie asta poate merge la ,,vorbitor” să se convingă, iar cealaltă parte stă în cerbicia şefilor Consiliului Județean Arad de a-i pedepsi şi îngenunchia pe arădenii care au votat USL. Plini de ură şi venin, aceştia refuză să preia amplasamentele fostului PNDI, susţinând astfel din umbră interesele firmei Romstrade, firmă cu datorii de peste 2,9 miliarde lei noi. Amplasamentele celor două drumuri sunt predate către societatea comercială Romstrade SRL, predate de pe vremea guvernului Boc de către Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului condus la vremea respectivă de Elena Udrea, membru marcant PDL. Romstrade a fost una din societăţile de partid ale PDL-ului, beneficiară a numeroase contracte pe PNDI în judeţele Arad, Bihor, Giurgiu, Prahova şi Ilfov. Şi în aceste judeţe există probleme cu amplasamente din cauza celor de la Romstrade, se poate vedea cazul Câmpina. Pentru deblocarea situaţiei singura variantă ar fi ca societatea mai sus amintită să anuleze contractul cu Ministerul Dezvoltării Regionale. Aşa cum scrie în adresa trimisă de minister CJ-ului Arad în momentul de faţă se poartă negocieri între administratorul judiciar „Casa de insolvenţă Transilvania, Filiala Bucureşti SPRL” şi minister pentru deblocarea situaţiei. MDRAP a inclus drumul Arad-Seleuş în obiectivele finanţate prin programul naţional de dezvoltare locală”, a declarat Florin Tripa, secretar executiv PSD Arad. Drumurile pot fi preluate printr-un protocol între MDRAP, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice Locale şi administraţia locală, așa cum s-a făcut în cazul Săvârşin şi Cărand.

Comentarii

comentarii