Acasă Actualitate La Timișoara, în primele două luni ale anului 2022, parcarea rămâne cu...

La Timișoara, în primele două luni ale anului 2022, parcarea rămâne cu plată doar în centru

DISTRIBUIȚI

Primăria Municipiului Timișoara anunță că, în primele două luni ale anului 2022, parcarea va fi cu plată doar în zona centrală. Asta pentru că de abia de la 1 martie ar urma să redevină complet funcțional sistemul Timpark, trecut de curând de la Societatea de Drumuri Municipale (SDM) direct la primărie. În această perioadă nu vor fi eliberate abonamente.

„Cu excepția zonei 0, în restul Municipiului Timișoara se suspendă plata parcării până la 1 martie 2022. Astfel, pentru perioada 01 ianuarie – 1 martie 2022 nu se eliberează abonamente pentru parcare. Parcarea cu plată va fi obligatorie doar în Zona 0 a orașului, semnalizată cu panouri de informare verzi, zonă demarcată de Inelul 1 de trafic”, transmite Serviciul Comunicare.

harta noului TImpark, prezentată de viceprimarul Ruben Lațcău în dezbatere

Tarifele aplicabile pentru Zona 0 sunt aceleași ca până în acest moment: 3,00 lei/oră tarif, prin apel sau cu cardul, sau 0,75 euro/oră, prin SMS. În această perioadă, plățile vor fi făcute doar de luni până vineri, între orele 08-17. În weekend și de sărbătorile legale este gratuit. 

„În perioada aceasta va fi pusă în funcțiune noua structură de gestiune a sistemului de parcări, aprobată prin Hotărâre a Consiliului Local în 7 decembrie 2021 și vor fi schimbate toate panourile de informare din oraș. În ianuarie va fi publicat pe site-ul primariatm.ro proiectul de hotărâre de consiliu local pentru noul regulament. Regulamentul, împreună cu anexele sale, a fost supus unei runde extinse de consultări publice. Prima variantă a fost publicată în septembrie, iar varianta finală va fi inclusă în documentele aferente proiectului de hotărâre”, mai explică reprezentanții primăriei.

Din martie, sistemul TimPark se va extinde doar pe străzi pe care sunt amenajate sau marcate locuri de parcare, ceea ce înseamnă că acesta va fi funcțional pe circa 15% din străzile municipiului. În restul orașului, momentan, parcarea va fi gratuită. În următorii ani, însă, sistemul TimPark se va extinde gradual și pe alte străzi.

noile panouri Timpark

Vă amintim că trecerea Timparkului de la SDM la primărie a fost aprobată în Consiliul Local la începutul lunii decembrie. Nu fără probleme: a fost nevoie de trei dezbateri publice, iar controversele nu au fost oricum stinse în totalitate. Dan Diaconu, fost viceprimar și actual consilier local liberal, a spus că forma propusă, de serviciu, și numărul prea mare de angajați care ar trece în aparatul de specialitate al primarului ar face hotărârea nelegală. Radu Țoancă, PSD, pe de altă parte a spus că se va interesa la prefectură dacă nu ar fi trebuit majoritate calificată, de minimum două treimi, pentru aprobare, fiind vorba despre un proiect care afectează patrimoniul. În 7 decembrie, HCL-ul a fost aprobat cu 14 din 27 voturi, fiind „pentru” cei 13 consilieri USR și Raul Ambruș, consilierul local aflat în procedura de excludere din PNL.

Odată cu trecerea serviciului la primărie, pe lângă extinderea rețelei de străzi cuprinse în Timpark, au fost crescute și tarifele și au fost stabilite unele reguli care să facă serviciul mai practic. Detalii puteți găsi aici: A treia dezbatere pe noua formă a Timpark. Mici contre între viceprimarul Lațcău și liderul sindicatului, dar și alte explicații despre regulament.

Comentarii

comentarii