Acasă Actualitate Licitaţie cu cântec şi cu unic beneficiar: Adrian Cireap

Licitaţie cu cântec şi cu unic beneficiar: Adrian Cireap

DISTRIBUIȚI

FOTO

Adrian Cireap, realizator de emisiuni la TVR Timişoara, a câştigat contracte cu ARPM, în ultimii doi ani, în valoare de peste 80.000 de euro. Două contracte în valoare de 20.000 de euro au fost atribuie direct firmei lui Cireap. Blink Studio a mai câştigat şi o licitaţie de 40.000 de euro, la care nu a avut contracandidat.

 

Oferta mai mare a fost acceptată de ARPM Timişoara

Ultima licitaţie dubioasă la care firma SC Blink Studio SRL a participat, iar de data aceasta, a avut şi contracandidat a fost în anul 2010. Şi de această dată, licitaţia pentru realizarea şi montarea unor panouri  informative a fost organizată tot de Agenţia Regională Pentru Protecţia Mediului Timişoara, unde Cireap a câştigat contracte peste contracte. De această dată, la licitaţia pentru montarea a peste 50 de panouri informative au participat două firme. Una dintre ele a fost Alma Print, care este specializată în realizarea şi montarea de panoruri, are peste 30 de angajaţi şi a ieşit pe locul 2 în Topul Întreprinderilor, clasa microîntreprinderi, pe 2003 şi 2004. A doua firmă, Blink Studio, avea, la vremea respectivă, 3 angajaţi şi prea puţină experienţă în realizarea şi montarea panourilor informative. După o primă evaluare a celor de la ARPM, a ieşit câştigătoare frima Blink, deşi oferta acestora era cu aproape 10.000 de lei mai mare decât oferta înaintată de Alma Print. Mai exact, firma lui Cireap a înaintat o ofertă de 43.680 de lei fără TVA, iar Alma Print a prezentat o ofertă de 34.440 de lei fără TVA. Licitaţia a fost adjudecată de firma lui Cireap, pentru că termenul de execuţie a panourilor era mai mic cu 4 zile decât termenul prezentat de Alma Print.

„Aşa ceva nu am mai văzut”

Ioana Simona Andrei, administratorul firmei Alma Print, nu mai vrea să îşi amintească prin ce a trecut la licitaţia unde contracandidată era firma lui Adrian Cireap. În primă fază, ARPM Timişoara a stabilit că firma Blink Studio este câştigătoarea licitaţiei. Două săptămâni mai târziu, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţilor a întors decizia celor de la ARPM Timişoara şi a stabilit că Alma Print este câştigătoarea licitaţiei. Decizia celor de la CNSC a fost contestată de Cireap la Curtea de Apel Timişoara, care, în 3 zile, a dat o decizie definitivă şi irevocabilă. Cei care au judecat acest caz au considerat că firma lui Cireap trebuie să fie câştigătoare, chiar dacă preţul acesteia era cu aproape 10.000 de lei mai mare decât al celor de la Alma Print. Ioana Simona Andrei, administratorul firmei Alma Print, spune că a rămas cu un gust amar în urma acestei licitaţii. „Aşa ceva nu am mai văzut. Aceşti oameni se joacă cu banii europeni. Mie mi-au cerut o serie de acte suplimentare, iar firmei Blink nu le-a cerut nimic, erau mână în mână. După ce CNSC a declarat câştigătoare firma mea, am primit un telefon de la Georgeta Ţîţan, managerul proiectului, care mi-a spus în scârbă: veniţi să semnăm contractul, pentru că nu avem ce face. La câteva zile, aceeaşi femeie mi-a spus că Blink a depus contesataţie. Am cheltuit o groază de bani şi tot am pierdut, deşi aveam dreptate. Sunt curioasă cum arată aceste panouri în realitate, pentru că mie mi-au cerut să fac fundaţii de beton la fiecare panou în parte. Cred că cei de la DNA ar trebui să se autosesizeze în acest caz. Voi fi prima care voi da declaraţii, dacă mi se va cere”, spune administratorul firmei Alma Print. Administratorul aceleiaşi societăţi mai spune că cifra de afaceri a Blink Studio era prea mică pentru a participa la această licitaţie. Cu toate acestea, Blink a câştigat, deşi în locurile unde trebuiau montate aceste panouri ajungeai doar cu maşini de teren şi Blink nu deţinea astfel de maşini.

„Am lucrat din greu”

Adrian Cireap, angajat al Studioului de Televiziune Timişoara, spune că a desfăşurat multe forţe pentru a monta aceste panouri. „Justiţia şi-a spus cuvântul în acest caz. Firma Blink a realizat şi montat aceste panouri. A fost o desfăşurare mare de forţe, dar am terminat la timp acest proiect”, spune Adrian Cireap.

Ţevi înfipte în pământ

Proiectul pe care trebuia să îl respecte firma lui Adrian Cireap era unul complex şi presupunea multe lucruri. Unul dintre ele prevedea ca panourile să aibă fundaţie din beton. După cum se vede şi în foto, Blink Studio a făcut mare economie de materiale, iar ce a ieşit puteţi vedea cu ochiul liber. Pentru aceste panouri, cei de la Mediu au plătit, din fonduri europene, aproape 15.000 de euro.

{vsig}galerie/panouri cireap{/vsig}

Comentarii

comentarii