Primăria Timișoara nu a reușit să desemneze un nou operator de salubritate care să se ocupe de măturarea și spălarea străzilor din oraș. Pe SEAP a fost anunțată, pe 8 ianuarie, anularea licitației pentru ”Delegarea de gestiune, prin concesiune, a activităților de salubrizare stradală și deszăpezire, activități componente ale serviciului de salubrizare în Municipiul Timișoara”. Procedura fusese lansată de primărie încă din luna martie a anului trecut.
Demersului a eșuat, decizia definitivă privind anularea a fost publicată pe data de 8 ianuarie 2025, pe SEAP. Motivul anularii, conform informațiilor de pe portal a fost: ”Toate ofertele, cererile de participare sau proiectele au fost retrase sau au fost considerate inadmisibile”.
Licitația a ”șchiopătat” de la început, pe parcursul întregului an au fost depuse nu mai puțin de trei contestații: nr: 1109 din data de 08.04.2024 nr: 3575 din data de 14.10.2024 cu decizia 3296 din data de 20.11.2024 nr: 925 din data de 25.03.2024 cu decizia 1009 din data de 18.04.2024.
Ultima dintre acestea a fost depusă chiar de firma care face curat la Timișoara, Brantner, la CNSC, prin care aceasta cerea constatarea nelegalității privind neconformitatea ofertei depuse de aceasta, dar și a celei depuse de cel de al doilea concurent, Polaris M Holding.
CNSC a dat dreptate primăriei. În temeiul art. 26 alin. (6) din Legea nr. 101/2016 privind remediile și căile de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziție publică, a contractelor sectoriale și a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii, precum și pentru organizarea și funcționarea Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor, pentru considerentele evocate în motivarea prezentei, respinge ca nefondată, contestația formulată de BRANTNER SERVICII ECOLOGICE SRL, în contradictoriu cu MUNICIPIUL TIMIȘOARA”, se spunea în decizia emisă în noiembrie.
În baza contractului de concesiune, urmau să fie prestate servicii privind Delegarea de gestiune, prin concesiune, a activităților de salubrizare stradală și deszăpezire, activități componente ale serviciului de salubrizare în Municipiul Timișoara, în conformitate cu cerințele documentației de atribuire, respectiv: Activitatea de salubrizare stradală presupune realizarea urmatoarelor operatii: • măturat mecanizat carosabil; • măturat mecanizat trotuare; • măturat manual carosabil; • măturat manual trotuare; • răzuit rigole; • stropit carosabil; • spălat carosabil; • gestionarea deşeurilor colectate din coşurile stradale. Activitatea de deszapezire presupune realizarea urmatoarelor servicii/lucrari: • curățat zăpadă mecanizat cu autospeciale/utilaje echipate cu lamă/plug; • curățat zăpadă manual, inclusiv stații publice de îmbarcare-debarcare călători și refugii; • încărcat mecanizat și transport zăpadă; • împrăștiat manual material antiderapant, de tip sare în amestec cu clorură de calciu solidă; • împrăștiat mecanic material antiderapant, de tip sare cu injecție de soluție de clorură de calciu în concentratie de 30%.
Valoarea contractului era una imensă, de 218.552.208 lei, fără TVA.