Acasă Actualitate Locuitorii din Dudeştii Noi, invitaţi să-şi verifice data expirării actelor de identitate

Locuitorii din Dudeştii Noi, invitaţi să-şi verifice data expirării actelor de identitate

DISTRIBUIȚI

Serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor Dudeştii Noi face apel către toţi cetăţenii din comună pentru a-şi verifica periodic termenul de valabilitate al actelor de identitate deţinute, iar în situaţia în care actul de identitate are termenul de valabilitate expirat sau urmează să expire, informează că în conformitate cu prevederile O.U.G 97/2005, republicată şi actualizată, privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, au obligaţia de a se prezenta la sediul Serviciului public comunitar local de evidenţă a persoanelor de la locul de domiciliu sau de reşedinţă, în vederea punerii în legalitate cu un nou act de identitate – anunţă Primăria Dudeştii Noi.

Actul de identitate se eliberează cetăţeanului român care a împlinit vârsta de 14 ani şi care domiciliază pe teritoriul României, prin care se dovedeşte identitatea, cetăţenia română şi domiciliul titularului. Cartea de identitate se eliberează cu termen de valabilitate: – de 4 ani pentru persoanele cu vârstă cuprinsă între 14-18 ani; – de 7 ani pentru persoanele cu vârstă cuprinsă între 18-25 ani; – de 10 ani după împlinirea vârstei de 25 ani; – permanent după împlinirea vârstei de 55 ani. Cartea de identitate provizorie se eliberează cetăţeanului român când acesta nu posedă actele necesare eliberării cărţii de identitate şi cetăţeanului care are statut de cetăţean român cu domiciliul în străinătate şi reşedinţa în România. Durata de valabilitate a cărţii de identitate provizorie se stabileşte de către autoritatea emitentă, nu mai puţin de 30 de zile, respectiv nu mai mult de 1 an. Actele de identitate sunt: – cartea de identitate – cartea de identitate provizorie şi – buletinul de identitate, aflat în termen de valabilitate – cartea electronică de identitate (în curs de implementare) Prima carte de identitate: – La împlinirea vârstei de 14 ani, minorul se prezintă la ghişeul Serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor (S.P.C.L.E.P), însoţit de unul dintre părinţi sau, după caz, de reprezentantul său legal, de persoana desemnată din cadrul centrului specializat aflat sub autoritatea Serviciului public de asistenţă socială sau de persoana căreia i-a fost încredinţat în plasament, pentru a solicita eliberarea actului de identitate.

ELIBERAREA PRIMULUI ACT DE IDENTITATE NU SE POATE FACE PE BAZĂ DE PROCURĂ SPECIALĂ! IMPORTANT! Cererea pentru eliberarea actului de identitate NU poate fi depusă mai repede de ziua împlinirii vârstei de 14 ani, dar trebuie depusă în termen de 15 zile de la această dată, sau cu cel mult 180 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate. Nerespectarea acestor prevederi atrage răspunderea contravenţională, care se sancţionează cu amendă.

Cererea şi actele necesare se depun la Serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor Dudeştii Noi din cadrul primăriei comunei.

Adresă şi date de contact: Dudeştii Noi, Calea Becicherecului nr. 29, jud. Timiş; – nr. de telefon – 0256/ 378020, 0256/ 378294, int. 1019, 0732790992 Program de lucru cu publicul: – LUNI – 8,00-16,00 – MARŢI – 8,00-16,00 – MIERCURI – 8,00-16.00 – JOI – 8,00-18,30 – VINERI – 8,00-13,30.

Comentarii

comentarii