Drumul de legătură dintre Autostrada A1 (Arad – Timișoara) și DN 69, un proiect important pentru fluidizarea traficului spre și dinspre Timișoara, a ajuns la un progres fizic de 72%, potrivit unui anunț recent al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Timișoara.
În această etapă, se lucrează intens pe toate fronturile:
-
Terasamente și fundații pentru partea carosabilă;
-
Straturi asfaltice așternute pe porțiuni semnificative;
-
Sisteme de scurgere a apelor, inclusiv rigole, șanțuri pereate și racorduri din beton;
-
Poduri și pasaje – în fază avansată, cu montări de lise, trotuare și plăci de racordare;
-
Lucrări hidrotehnice și de consolidare – folosind lianți hidraulici și sisteme moderne de drenaj;
-
Amenajarea nodurilor rutiere și bretelelor;
-
Protecție de mediu – montare de separatoare de hidrocarburi din beton armat;
-
Iluminat public – săpături, cabluri și montare elemente de siguranță.
🔧 În total, au fost executate peste 30 de tipuri distincte de lucrări doar în ultima săptămână, pe o lungime cumulată de aproximativ 24 de kilometri, deși drumul propriu-zis măsoară 9,9 km. Explicația constă în lucrările desfășurate simultan pe ambele sensuri de circulație, pe bretele, în zonele de rigole, pasaje și elemente auxiliare.
📍 Acest drum, aflat în zona localității Sânandrei, va reprezenta a treia conexiune modernă dintre Timișoara și autostrada A1.
Antreprenorul general este Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj S.A., iar proiectul este finanțat prin Programul Transport 2021–2027, cu o valoare totală de 235,88 milioane lei (fără TVA).
Termenul final de execuție este toamna anului 2025, când noul drum ar urma să fie deschis oficial traficului, oferind o alternativă modernă și rapidă pentru șoferii din vestul țării.