Acasă Actualitate Lugojul are un buget de peste 110 milioane de lei

Lugojul are un buget de peste 110 milioane de lei

DISTRIBUIȚI

În acest an
Consiliul Local Lugoj a aprobat, cu 12 voturi „pentru” şi şase abţineri (consilierii PD-L), proiectul de buget propus de executiv. În acest an, municipiul Lugoj va avea un buget de peste 110 milioane de lei, la care se adaugă încă 23,5 de milioane de lei, bani proveniţi din împrumuturile interne şi externe contractate de municipalitate. Principalele lucrări de investiţii pe care municipalitatea intenţionează să le realizeze în 2010 se referă la: reabilitarea alimentării cu apă (pentru care s-au alocat peste 22 milioane de lei), reabilitarea reţelei de canalizare (11,27 milioane de lei), modernizarea staţiei de epurare (aproape 20 de milioane de lei), izolarea termică a blocurilor (6,5 milioane de lei), refacerea drumurilor asfaltate, pavate şi pietruite (aproape 11 milioane de lei). Alte sume au fost destinate pentru: învăţământ – 26,4 milioane de lei; locuinţe, servicii şi dezvoltare publică – 26 de milioane de lei; protecţia mediului – 24,2 milioane de lei; asigurări şi asistenţă socială – 9,3 milioane de lei; cultură, recreere şi religie – 5,4 milioane de lei; autoritate executivă – 4,8 milioane de lei; alte servicii publice generale – 4,2 milioane de lei; transporturi – 2,2 milioane de lei; ordine şi siguranţă naţională – 1,4 milioane de lei; tranzacţii privind datoria publică – 1,3 milioane de lei; sănătate – 1 milion de lei. „În filosofia bugetului am vrut ca veniturile să fie cele reale. Era mult mai uşor dacă am fi pus o sumă mare pe venituri şi atunci am fi putut face orice cheltuială, ceea ce era ilegal şi era o minciună. S-a dovedit, încă de anul trecut, că un buget estimat real se poate desfăşura corect. Fondul de rulment, acumulat pe parcursul anului trecut, dovedeşte acest lucru. Din păcate, sumele alocate de Ministerul Finanţelor Publice nu acoperă în totalitate cuantumul salariilor cadrelor didactice pentru anul 2010. De asemenea, nici problema salariilor asistenţilor personali ai persoanelor cu handicap nu este rezolvată prin sumele alocate pentru echilibrarea bugetului local. Dacă în cazul asistenţilor personali minusurile pot fi acoperite din resurse proprii, pentru a asigura salariile profesorilor este necesară modificarea sumelor repartizate din defalcarea TVA, pe trimestre”, a declarat primarul Francisc Boldea. Totodată, edilul-şef al Lugojului şi-a exprimat dezamăgirea că bugetul local nu a fost votat şi de către consilierii democrat-liberali.

Comentarii

comentarii