Acasă Actualitate Marcel Vela, primarul Caransebeşului, îşi apără oraşul de traficul greu

Marcel Vela, primarul Caransebeşului, îşi apără oraşul de traficul greu

DISTRIBUIȚI

marcel-velaCentura Caransebeşului e închisă 75 de zile, dar cine plăteşte stricăciunile ce le vor provoca camioanele pe drumurile din oraş?

În perioada 17.05.2013 – 31.07.2013 se închide circulaţia rutieră pe traseul Variantei Ocolitoare a Municipiului Caransebeş km 0+320 – 9+158, în vederea executării lucrărilor de reparaţii la pod km 7+374, după cum anunţă Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. Practic, tot traficul greu va trece, de acum încolo, prin oraş, prin Caransebeş.

Asta după ce nu demult locuitorii acestui oraş se bucurau că au scăpat de camioane. Ei bine, acum a venit din nou rândul camioanelor să strice drumurile din Caransebeş, mai ales că o dată cu căldurile acestea mari unele drumuri zici că sunt făcute din plastilină. Primarul Caransebeşului, Marcel Vela, nu e de acord cu devierea circulaţiei prin oraş, dacă drumurile nu vor fi reparate ulterior de către CNADNR…

Rute alternative

Rutele alternative recomandate pe direcţia Timişoara – Bucureşti pentru desfăşurarea traficului cu masa mai mare de 3,5 tone, sunt următoarele: DN 6 Timişoara – Lugoj – Caransebeş, DN 68 Caransebeş – Haţeg, DN 66 Haţeg – Simeria. DN 6 Timişoara – Lugoj – Caransebeş, DN 58 Caransebeş – Reşiţa – Anina, DN 57 B Anina – Bozovici – Iablaniţa (Intersecţie cu DN 6). Se recomandă ca în punctele de frontieră, traficul de tranzit cu masa mai mare de 3,5 tone să fie dirijat şi pe alte rute. Dirijarea şi informarea participanţilor la trafic vor fi realizate prin semnalizare verticală rutieră.

drum tir75 de zile

În anul 2011, în luna decembrie, pentru a respecta condiţiile finanţării cu fonduri europene, conducerea CNADNR şi Ministerul Transporturilor s-au grăbit să inaugureze cu mare fast centura Caransebeş, deşi aceasta nu era finalizată. Ca să scape de orice responsabilitate de întreţinere, reparaţii şi deszăpeziri, prin Hotărâre de Guvern, Ministerul Transporturilor a scăpat şi de traseele din municipiu, transferându-le la administraţia locală la începutul anului 2012. În luna mai 2012, constructorul COPISA a continuat lucrările la centură şi a găsit înţelegere la Consiliul Local ca timp de trei luni de zile să devieze circulatţa prin Centrul Istoric, cu condiţia să repare toate defecţiunile apărute în stratul de rulare, promisiune neonorată nici până astăzi. În prezent, viaductul de la Valea Mică de pe centura, de la km. 7+374 trebuie reparat şi traficul greu deviat pe alte rute timp de 75 de zile. Consiliul Local Caransebeş este de acord si cu devierea traficului prin centrul municipiului, cu condiţia de a repara toate stricăciunile din anul 2012 şi a se reface covorul asfaltic după această perioadă de tranzit.

Situaţie încurcată – restricţii de tonaj în centrul istoric şi clădiri monument în pericol de prăbuşire

Problema de fond se rezumă la întrebarea: Cine plăteşte aceste cheltuieli? Drumul fiind al municipalităţii, CNADNR nu poate cheltui bani publici, iar constructorul nefinalizând lucrarea, care este oficial nerecepţionată de minister şi având sume neîncasate de la beneficiarul CNADNR, nu este dispus să facă aceste cheltuieli suplimentare. În această situaţie toată lumea are dreptate, doar că transportatorii vor trebui să aleagă alte rute pentru a evita centura în lucru a Drumului European 70. Ar mai exista doar soluţia unei alte Hotărâri de Guvern prin care să fie preluate drumurile din municipiu înapoi la Minister. “Greşeala şi graba conducerii Ministerului de a preda aceste drumuri şi a scăpa de responsabilităţi, în contextul în care nu au recepţionat centura, ne-au dus acum la această situatie care este destul de încurcată, noi având restricţii de tonaj în centrul istoric şi clădiri monument în pericol de prăbuşire, cum este, de exemplu, prima clădire cu etaj din Caransebeş, fostul sediu al Parchetului de pe lângă Judecătoria Caransebeş”, a declarat primarul Caransebeşului Marcel Vela. Ca soluţie pentru detensionarea acestei situaţii, Vela spune ca sunt două variante, pe care le-a propus ieri la Bucureşti conducerii CNADNR. Fie să devieze traficul pe o bretea paralelă cu centura, pe străzi adiacente sau prin păşunea oraşului în zona viaductului cu probleme, fie să predea Consiliul Local catre CNADNR, printr-o Hotărâre de Consiliu tot traseul, cu condiţia reparării străzilor afectate inainte de deviere şi a reparaţiilor capitale după revenirea traficului greu pe varianta ocolitoare a municipiului Caransebeş.

Comentarii

comentarii