Acasă Eveniment Marius Popovici a parcurs cei 32 de kilometri ai autostrazii Timisoara-Arad in...

Marius Popovici a parcurs cei 32 de kilometri ai autostrazii Timisoara-Arad in 18 minute

DISTRIBUIȚI

Autostrada Timisoara-Arad trebuie sa fie pusa in circulatie la finalul acestui an, urmand ca la jumatatea anului viitor aceasta sa fie finalizata complet. Deocamdata se lucreaza. In curand, se va infiinta o societate de intretinere si monitorizare a autostrazii. „De la drumul national Timisoara – Arad, nodul de circulatie 4 Arad, pana la Giarmata e deja posibila parcurgerea in circa 18- 20 de minute, la viteza legala de circa 130 de kilometri pe ora. Aproximativ 32 de kilometri sunt in curs de finalizare, urmand ca, in urmatoarele zile, sa inceapa montarea parapetilor, glisierelor mediane”, spune Marius Popovici (vicepresedinte PNTCD la nivel national si imputernicit al presedintelui Consiliului Judetean Timis in relatiile cu Germania si Austria). Popovici este un sofer experimentat, care a parcurs peste un milion de kilometri, multi dintre ei pe autostrazile din strainatate – deci este un fin cunoscator al acestor drumuri.
Sunt si intarzieri
Tinta este ca la finalul acestui an autostrada sa fie data in folosinta. „Exista oarecare intarzieri la intrarea si iesirea de pe autostrada – nodul rutier Giarmata, la viaductul de la kilometrul 29 si nodul rutier Ortisoara, unde sunt lucrari de finalizare a pasajului peste autostrada. Cu 130 de kilometri pe ora am reusit sa parcurg cei 32 de kilometri ai autostrazii in 18 minute. Este viteza medie pe autostrazile occidentale, aceasta autostrada fiind prevaazuta cu doua benzi plus una de urgenta pe sens, ea respecta toate standardele actuale ale constructiei de autostrazi, banda de stationare fiind o rezerva la dispozitia administratorului autostrazii, pentru a o debloca in caz de ambuteiaj sau circulatie cu tranzit maxim”, spune Popovici.
Se lucreaza si la Deva-Orastie
Se mai lucreaza si la un tronson al autostrazii Timisoara – Lugoj, cealalta bucata fiind in pericol de a nu primi finantarea si, mai departe, de la Lugoj spre Deva si de la Deva spre Orastie. Banii de la Deva – Orastie sunt de pe ISPA. Uniunea Europeana permite amanarea acordarii banilor pe aceste proiecte. 178 milioane de euro – suma totala alocata, din care UE 108,5 milioane de euro si Guvernul Romaniei 69, 4 milioane euro. „Aceasta derulare de proiect de autostrada dovedeste ca Uniunea Europeana permite in anumite conditii justificate, accesarea banilor chiar si dupa 5-6 ani, aceasta autostrada fiind planificata a se da in functiune in decembrie 2012. Asocierea firmelor Strabag si Straco dovedeste multa seriozitate, eficienta. In momentul de fata, se lucreaza pe toata lungimea autostrazii, provocarea deosebita fiind inaltimea mare a rambleului autostrazii, de la 4 la 7 metri. Din cauza faptului ca Muresul e aproape si este zona inundabila. Constructorul pune accent, in aceasta toamna, pe executarea rambleului, unele portiuni fiind deja terminate – zece straturi a cate 50 de centimetri – multe poduri si viaducte sunt in faza avansata de executie, iar pilele podului peste Mures sunt la faza de elevatie”, spune Popovici.
 

Comentarii

comentarii