Acasă Economic Mark Fosmoen: “A fost o analiză de un an de zile, până...

Mark Fosmoen: “A fost o analiză de un an de zile, până Visteon a decis să aleagă Timișoara”

DISTRIBUIȚI

Interviu cu Mark Fosmoen, vice -president, customer engineering Europe.

Compania Visteon – singurul furnizor Tier-1 din industria automotive –  deschide un centru de dezvoltare a produselor în Timişoara.

ZdV: Domnule Mark Fosmoen, de ce a decis Visteon să deschidă acest centru în Timişoara?

M.F.: A fost o analiză de un an, până Visteon a decis să aleagă Timişoara. Mai avem asemenea centre tehnice în Europa şi preconizăm ca prin 2021 veniturile la nivel de Europa să se dubleze. De aceea avem nevoie de un sediu care să fie în apropierea clienţilor noştri. Am analizat mai multe criterii până am luat această decizie. Am ţinut cont şi de nivelul de competenţe existente aici, al viitorilor angajaţi. Vrem ca în Timişoara să dezvoltăm produsul ‘cap-coadă’, de la prima etapă de dezvoltare până când ajunge pe piaţă.

ZdV: Despre ce produse este vorba?

M.F.: Vorbim de componente electronice de bord, panouri de bord digitale, sisteme info şi afişare etc. Vrem să avem o parte mai avansată, care să se îmbine cu dezvoltarea de produs. Când vorbim de dezvoltarea produsului de la un capăt la celălalt avem nevoie de competenţe pe partea electrică, mecanică şi soft, pe care trebuia să le găsim aici, la Timişoara, şi chiar le-am găsit.

ZdV: A fost greu să le găsiţi?

M.F.: În Timişoara am găsit cel mai bun mix de astfel de competenţe. Aici am descoperit o ofertă foarte bogată de oameni calificaţi în aceste domenii. În momentul în care am luat decizia de a deschide acest centru aici, am analizat foarte bine oferta de pe piaţa muncii.

ZdV: Câţi angajaţi vor lucra în fabrica din Timişoara?

M.F.: Avem un plan agresiv de dezvoltare. Vrem să avem 30 de angajaţi până la sfârşitul anului 2018, apoi 150 până la finalul anului 2019, iar până la finele anului 2020 vrem să avem 250 -300 angajaţi. Ţinta este să avem 400 de oameni până la mijlocul anului 2021.

ZdV: Cum îi veţi găsi?

M.F.: Va fi un mix de angajaţi foarte bine pregătiţi, experimentaţi în alte industrii, care să nu fie neapărat pe automotive, dar pe care îi vom atrage către Visteon. Îi vom lua de la competitori, iar 30% vor fi proaspeţi absolvenţi.

ZdV: Cum se explică faptul că patronii din Timişoara se plâng că nu găsesc forţă de muncă, dar Visteon pare foarte încrezătoare că îi va afla?

M.F.: Avem acest plan agresiv de dezvoltare şi vrem să îl respectăm, inclusiv pe partea de forţă de muncă. Acum un an am găsit o facilitate în America de Nord, de exemplu, şi am reuşit să angajăm 180 de oameni în 12 luni. Cred că cheia este să ai manageri şi oameni foarte experimentaţi, care la rândul lor să atragă alte persoane la fel de bine pregătite în meserie.

ZdV: Câţi angajaţi vor fi din România şi câţi din străinătate?

M.F.: Din exterior vor fi puţini şi se vor afla în cadrul conducerii. Vom avea un puternic schimb de experienţă dintre angajaţii de aici şi angajaţii din celelalte ţări ale Europei. Astfel, vom transfera cunoştinţele de la un loc la altul.

ZdV: De ce s-ar angaja un timişorean la Visteon?

M.F.: Ştim că există competiţie, dar suntem singurul furnizor care confecţionează numai produse de bord. Este un loc de muncă atractiv, bazat pe conectivitate şi armonie. Noi creăm interfaţa dintre om şi maşină, de aceea este un lucru foarte impresionant şi presupune mult entuziasm pentru o persoană care s-ar angaja la Visteon. Unii fac electronice care sunt ascunse sub podea, dar ale noastre sunt vizibile. Când lucrezi doi ani la un produs, e cu totul deosebit. După doi ani poţi urca într-o maşină şi să vezi sistemele de info pe care chiar tu le-ai dezvoltat.

ZdV: Produsele create la Timişoara vor fi pentru piaţa românească sau pentru cea occidentală?

M.F.: Produsele vor fi pentru piaţa internaţională, pentru clienţii noştri: BMW, Daimler, Porche, Jaguar, Ranault, General Motors, Ford etc.

ZdV: Ce mesaj aveţi pentru timişorenii care vor să se angajeze la Visteon?

M.F.: Vrem să construim o echipă care să funcţioneze ca o familie, din punct de vedere cultural, dar foarte competentă din punct de vedere tehnic.

ZdV: Domnule Mark Fosmoen, cum se vede România din exterior?

M.F.: Din exterior, se vede ca o ţară cu oameni foarte bine educaţi şi pregătiţi tehnic şi se potriveşte cu obiectivele companiei Visteon, de aceea am şi venit aici, la Timişoara.

 

 

 

Comentarii

comentarii