Acasă Actualitate Medicii de familie vor fi non-stop la dispoziţia timişorenilor

Medicii de familie vor fi non-stop la dispoziţia timişorenilor

199
DISTRIBUIȚI

Prin centrele de permanenţă, din toamnă
“Toţi ne dorim ca pacientul să fie mulţumit, dar punctul de vedere al medicului trebuie să fie luat în seamă”, a declarat dr. Claudia Iftode, vicepreşedintele Patronatului Medicilor de Familie (PMF) Timiş.
Timişenii şi timişorenii îi vor avea la dispoziţie non-stop, la orice oră din zi şi din noapte, începând din toamnă, pe medicii de familie, organizaţi în centre de permanenţă, care vor acorda, 24 de ore din 24, recomandări şi informaţii medicale telefonice. Mecanismul va funcţiona după principiul centrului de consultaţii telefonice, iar pacienţii care vor apela centrul de permanenţă vor primi direct de la doctori informaţii de ordin medical. Problema este că medicii de familie vor acorda asistenţa medicală, în aceste centre, în afara orelor de program şi vor avea un contract separat, de aceea PMF Timiş susţine că este nevoie de o bună organizare, pentru ca doctorul să mai poată avea şi el timp liber.

Trebuie să fie mulţumit şi pacientul, dar şi doctorul

PMF Timiş va participa la Conferinţa Naţională a Medicilor de Familie, la Târgu Jiu, la sfârşitul acestei săptămâni, 26 –29 iunie, unde vor fi puse la punct regulile după care vor fi create aceste centre de permanenţă. “Medicii vor dezbate acest proiect al Ministerului Sănătăţii (MS), privind centrele de permanenţă, astfel încât să fie în favoarea pacienţilor, dar medicii de familie să nu fie afectaţi, în zilele de odihnă. Ne vom spune punctul de vedere şi se vor face demersuri la nivel de minister şi Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, cu propunerile pe care noi le avem. Toţi ne dorim ca pacientul să fie mulţumit, dar punctul de vedere al medicului trebuie să fie luat în seamă”, a declarat dr. Claudia Iftode, vicepreşedintele PMF Timiş. Dr. Ion Bazac, ministrul Sănătăţii, şi reprezentanţii asociaţiilor şi patronatelor medicilor de familie au discutat, în 23 iunie, despre o nouă formă de organizare a centrelor de permanenţă, iar începând cu cel de-al treilea trimestru al acestui an, MS va înfiinţa noile centre de permanenţă, sub forma de call-center. De săptămâna viitoare, o echipă mixtă MS – medici de familie va începe să lucreze la modificarea cadrului legislativ şi elaborarea normelor metodologice de funcţionare a acestor noi instituţii, iar în primă fază vor fi înfiinţate două astfel de centre pilot de tip call- center, unul în mediu urban şi celălalt în mediul rural.

Sunt alocate 26 de milioane de lei

“Reorganizarea centrelor de permanenţă va aduce beneficii atât pacienţilor, care vor avea la dispoziţie posibilitatea consultării unui medic, la orice oră din zi şi din noapte, cât şi spitalelor şi serviciilor de ambulanţă, care, în acest fel, vor fi degrevate de rezolvarea unor cazuri simple, care nu sunt urgenţe, ori care nu necesită tratament de specialitate. Acest sistem funcţionează eficient în ţări din Uniunea Europeană, ca Anglia şi Portugalia, Ţările Baltice, în Suedia şi Danemarca”, a declarat ministrul Sănătăţii. “Centrele de permanenţă sunt foarte importante pentru a asigura o continuitate a asistenţei medicale, în afara orelor de program ale medicilor de familie, adică ai plecat de la cabinet, ai ajuns acasă, ţi-ai închis mobilul, vrei să te odihneşti, dar, în acelaşi timp, vrei ca pacienţii tăi, dacă au o problemă medicală, apărută după ce tu, medicul, ţi-ai închis cabinetul, să fie rezolvată”, a subliniat doctorul Iftode. Pentru funcţionarea centrelor de permanenţă, MS a alocat, anul acesta, un buget de  26 de milioane de lei.

Comentarii

comentarii