Acasă Eveniment Ministerul Muncii se perfecţionează în comunicare, pe bani europeni

Ministerul Muncii se perfecţionează în comunicare, pe bani europeni

DISTRIBUIȚI

Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice a organizat marţi, la Reşiţa, sesiunea regională de informare la pentru regiunea Vest, în cadrul proiectului „Modernizarea serviciilor publice de informare și relaționare cu cetățenii, din cadrul Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice”. Partener în proiect este Casa Națională de Pensii Publice (CNPP). Evenimentul a avut loc în sala de conferințe a hotelului Rogge, în prezenţa unui număr mare de participanţi din partea instituţiilor publice şi deconcentrate, în primul rând cele de sub autoritatea ministerului de resort iar moderarea manifestării a aparţinut lui Florin Dragomir, reprezentant al Ministerului Muncii şi manager de proiect. S-a continuat astfel, susţin organizatorii, seria de informări susținute la nivelul tuturor regiunilor de dezvoltare, fiind prezentate și analizate cele mai importante rezultate atinse prin proiect. O componentă esențială a inițiativei o reprezintă operaționalizarea unei platforme integrate de informare alcătuită din instrumente moderne de tip “self-service”, ce oferă acces permanent și direct cetățenilor: portalul informaţional al MMFPSPV accesibil tuturor cetăţenilor portal.mmuncii.eu, trei website-uri tematice ce oferă informații specifice în următoarelor domenii: asigurări sociale: asigurarisociale.mmuncii.eu, familie și copii: familiesicopii.mmuncii.eu, persoane cu dizabilități: persoanecudizabilitati.mmuncii.eu. Au mai fost realizate nouă info-chioșuri, amplasate în sediile agenților județene pentru plăți și inspecție socială din județele Timiș, Dolj, Cluj, Neamț, Brăila, Călărași, Alba, Municipiul București și în sediul MMFPSPV, pentru accesul cetăţenilor la informaţiile de interes din activitatea ministerului, două birouri de informare şi de relaţionare cu presa, respectiv cu cetăţenii amenajate și funcționale, serviciul telefonic de informare TelVerde 0 800 86 86 22, disponibil solicitărilor de luni până vineri, între orele 9-22.
    În plus față de instrumentele integrate de informare pentru cetățeni și marele public, proiectul contribuie în mod eficient la îmbunătățirea capacității instituționale a MMFPSPV. Au fost dezvoltate și implementate strategii de comunicare intra şi inter-instituţionale, a fost constituită o reţea de comunicatori la nivel de MMFPSPV și s-au organizat cursuri de instruire pentru 100 de angajaţi ai MMFPSPV în domeniul comunicării instituţionale moderne. O altă direcție de acțiune în cadrul proiectului o reprezintă consolidarea unei comunități de practică (CoP) si instruirea a 25 de angajaţi ai MMFPSPV, în dezvoltarea și managementul proiectelor finanţate din fonduri europene. Membrii CoP vor participa la evenimente şi la stagii de practică specifice, urmând să împărtăşească experienţa lor prin intermediul secţiunii dedicate comunităţii de practică pe portalul MMFPSPV.
    Obiectivul general al acestui proiect constă în îmbunătăţirea furnizării serviciilor de informare și de relaţionare cu cetățenii, în vederea creşterii transparenţei administraţiei publice şi a încrederii cetăţenilor, prin simplificarea barierelor administrative şi prin reducerea timpului alocat furnizării acestor servicii. Beneficiile proiectului sunt în prezent diseminate prin intermediul campaniei naționale de informare privind modernizarea serviciilor de informare oferite de MMFPSPV și a principalelor drepturi sociale ale cetățenilor gestionate prin sistemul MMFPSPV. Proiectul este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Dezvoltarea Capacităţii Administrative 2007-2013, Axa prioritară 2 – „Îmbunătăţirea calităţii și eficienţei furnizării serviciilor publice, cu accentul pus pe procesul de descentralizare”, Domeniul major de intervenţie 2.2 „Îmbunătăţirea calităţii și eficienţei furnizării serviciilor”. Valoarea sa eligibilă este de peste şapte milioane de lei.

Comentarii

comentarii