Acasă Actualitate Ministrul Transporturilor e supărat pe autoritățile locale. Proiectul Centurii Vest ar putea...

Ministrul Transporturilor e supărat pe autoritățile locale. Proiectul Centurii Vest ar putea rămâne la București

DISTRIBUIȚI

”Concursul” dintre Primăria Timișoara și Consiliul Județean Timiș pe tema preluării proiectului Centurii Vest nu e deloc pe placul lui Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor. Propunerea sa ca managementul proiectului să fie preluat de cele două instituții, împreună, nu prea are șanse de reușită, cel puțin deocamdată. Oficialul a spus că mai dă răgaz două săptămâni ca cele două părți să se pună la masa negocierilor, pe tema proiectului, dacă nu, nu e nicio problemă, de lucrări se poate ocupa și Compania de Drumuri.

”Dacă nu se ajunge la un punct de vedere comun, susținut împreună de autoritățile locale, dacă există puncte de vedere divergente, șansele ca acest proiect să meargă în ritm accelerat sunt mici. Dacă vorbim de Centura Vest există varianta ca Ministerul Transporturilor să nu o dea la autorități ci să fie realizată de CNAIR. vă spun că semnez săptămânal acorduri cu autoritățile locale sunt date astfel de proiecte la consilii județene, ADI (n.r. Asociații de Dezvoltare Intercomunitară), primării. Mi-aș fi dorit un punct de vedere comun, să se dea și acest proiect către aut locale, ca proiectul să meargă înainte”, a spus Grindeanu, vineri, la Timișoara.

El este realist și vede cum fiecare dintre organizațiile administrative își pot pune piedici una alteia. Timișoara singură nu poate legal prelua derularea investiției, dar CJT o poate face, ceea ce îi oferă președintelui Alin Nica asul din mânecă. Iar acesta nu pare dispus să îl împartă cu ”colegul” de coaliție locală, Dominic Fritz, mai mult spune că acesta ar încurca mai mult derularea proiectului.

”Fiecare dintre entități se poate bloca una pe alta, de aceea a fost apelul meu. Majoritatea traseului e pe teritoriul Timișoarei, dar mai sunt și cele două comune. Chiar dacă preia CJT, legal poate, și în partea cealaltă există frâne, invers nu se poate prelua direct. Trebuie să facă un ADI, cu Sânmihai și Săcălaz. Mai am un pic răbdare, îmi doresc cât mai rapid să intre lucrurile pe făgașul normal la nivel local. Normal e să descentralizez, pentru că sunt acolo lucrurile legate de autorizare. Una e să fi ca instituție și beneficiar, iar ritmul acesta începe să nu îmi placă. Vreau să se vadă și modul în care se implementează, aș vrea un acord, dincolo de culoarea politică, pentru proiectele mari ale județului: drumuri, sală polivalentă, stadion. Poate autoritățile locale se uită la alte orașe și la modul cum au reușit acestea pe proiectele mari să aibă un acord, dincolo de culoarea politică a unu guv sau președinte  de consiliu județean ori primar de oraș, acestea nu țin de culoarea politică. Să vedem ce se întâmplă în următoarele două săptămâni. Dacă e ”pe concurs”, să arate cine e mai cu moț, Consiliul Județean are toate prevederile legale să poată să semneze preluarea. Aș vrea, și așa cred că trebuie să se întâmple, să fie împreună cu  Timișoara, 90% din traseu e pe teritoriul orașului. Să vedem peste două săptămâni, poate înțeleg apelul meu”, a spus Grindeanu.

Deși inițial nu a vrut să intre în amănunte, el a spus că o asemenea derulare, împreună, a proiectului e mai bine primită de Dominic Fritz, dar e respinsă de Alin Nica. Din cele declarate de ministru, pare tot mai clar că relația cu conducerea CJT nu e deloc una roză.

Comentarii

comentarii