Acasă Cultura Mircea Mihăieș, laureat al Premiului Național „Tudor Arghezi” pentru Opera Omnia (istorie...

Mircea Mihăieș, laureat al Premiului Național „Tudor Arghezi” pentru Opera Omnia (istorie și critică literară)

Scriitorul și criticul literar Mircea Mihăieș, cadru didactic la Universitatea de Vest Timișoara, a fost distins, în cadrul Festivalului internațional de literatură „Tudor Arghezi”, organizat de Consiliul Județean Gorj, Centrul pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale Gorj și Primăria orașului Târgu Cărbunești, în parteneriat cu Ministerul Culturii, Uniunea Scriitorilor din România, Institutul Cultural Român.

Ajuns la a 42-a ediție, manifestarea s-a desfășurat în intervalul 19-22 mai 2022 la Târgu Jiu. An de an, Festivalul a premiat personalități din domeniul istoriei și criticii literare și al poeziei.

Mircea Mihăieș a devenit, totodată, cetățean de onoare al orașului Târgu Cărbunești, localitate unde se află originile lui Tudor Arghezi. Juriul, în componență națională, a fost condus de Horia Gârbea (președintele Filialei București-Poezie a Uniunii Scriitorilor din România) și Irina Petraș (președintele Filialei din Cluj-Napoca a Uniunii Scriitorilor din România).

Premiul a fost înmânat de către Nicolae Manolescu, președintele Uniunii Scriitorilor din România, care a susținut și o vibrantă laudatio, în care a subliniat valoarea remarcabilă a creației laureatului. Festivitatea de premiere a beneficiat și de un excepțional spectacol al Ansamblului artistic profesionist „Doina Gorjului”.