Acasă Economic Modele de afaceri în mediul online care funcționează

Modele de afaceri în mediul online care funcționează

297
DISTRIBUIȚI

Afaceri online

 

O afacere în mediul online reprezintă un website comercial prin intermediul căruia puteți comercializa produse sau / și servicii contra unor sume de bani. Practic, internetul și website-ul sunt vitrina afacerii. Nu ne referim aici la business-uri dezvoltate în mod tradițional, cu activitate offline, dar cu website de promovare pe internet.

Pentru ca o afacere să aibă succes în mediul online trebuie să fie bine definit modelul de business și website-ul să aibă trafic cât mai mare. Cu cât audiența e mai mare, cu atât atât mai mult cresc vânzările. Dar nu e suficient doar traficul, ci și calitatea serviciilor oferite. Indiferent că vorbim de un business dezvoltat în mediul online sau offline, calitatea serviciilor contează cel mai mult pentru clienți. Un client mulțumit poate aduce alți clienți și astfel se poate crește organic cu o minimă investiție în sectorul de marketing.

Dacă un client este nemulțumit, poate influența și alți potențiali clienți să nu mai cumpere sau să nu-și mai dorească serviciile brandului respectiv. Așa că trebuie foarte mare atenție când dezvoltați un business online cum vă posiționați și cum dezvoltați servicii de calitate orientate spre client. Iar pentru a vă inspira, mai jos aveți câteva exemple de afaceri în mediul online care au și succes.

Magazine online

Piața de e-Commerce s-a dezvoltat foarte mul în ultimii ani. Magazinele online au luat cu asalt internetul și în prezent vorbim de mii de magazine online dezvoltate în România, poate milioane dezvoltate la nivel global. Amazon și Alibaba, printre cele mai mari magazine online din lume. Pe plan local avem eMAG, Fashion Days, About You și multe altele. Oamenii preferă să cumpere online diferite produse, fără a mai fi nevoiți să stea la cozi prin magazinele fizice.

Shopping online

Ca să aveți o șansă în zona de e-Commerce, trebuie să găsiți o nișă de produse neacoperită, să dezvoltați un site foarte bun și funcțional, să facilitați cât mai ușor comercializarea produselor. Evident, trebuie investit în marketing și promovare, dar totul stă în calitatea serviciilor și produselor comercializate.

În funcție de produsele și serviciile oferite, se poate dezvolta un business b2c sau b2b. Se poate lucra cu clientul final sau cu o companie. Sunt foarte multe oportunități, trebuie doar să se caute nișa potrivită și modelul de business corect.

Marketing afiliat

Un model de business în mediul online poate fi marketingul afiliat. Afilierea este orientată pe rezultate atât pentru magazinul online, pentru clientul final, dar și pentru afiliat. Pentru a dezvolta un business în acest sector, e bine să se stabilească încă de la început pe ce baricadă se va poziționa.

Un afiliat este cel ce recomandă produsele și serviciile unor magazine online sau unor rețele de afiliere către audiența sa. În esență fiecare dintre noi, cândva, am făcut o afiliere. Adică am recomandat produse și servicii către cei apropiați. Este adevărat că nu mereu s-a caștigat din acest sistem. Odată cu dezvoltarea internetului și a acestui model de business, acum recomandările pot aduce beneficii.

Rețeaua de afiliere este un model de business complex. Intermediază conexiunea dintre magazinele online și afiliați. Pune la dispoziția ambelor tabere uneltele necesare. Mai nou au apărut sisteme care uneasc mai multe rețele de afiliere într-un singur loc.

Ținând cont că milioane de oameni comandă zilnic online, cu siguranță marketingul afiliat poate fi un model de business de succes.

Publicitate și sponsorizări

Un alt model de business este acela care poate genera câștiguri din publicitate și sponsorizări. Cu alte cuvinte, un website online poate genera venituri și prin sistemele de publicitate și sponsorizări. Poate fi un blog sau o revistă online, nișată sau generalistă, care poate vinde audiența.

Acest model de afaceri online permite ca lucrurile să evolueaze într-un anumit ritm, stabilit de cel ce dezvoltă afacerea. Important este ca traficul să fie suficient de mare pentru a deveni relevant în rândul celor ce doresc să cumpere publicitate în mediul online.

Un astfel de business necesită timp și investiții. Este bine ca cel ce pune bazele unui astfel de proiect să fie pasionat de o anumită nișă, să scrie relevant despre nișa respectivă și să genereze conținut de calitate pentru audiență. Este un business scalabil, dar foarte solicitant, iar traficul este factorul decisiv în asigurarea succesului.

Software, aplicații, gaming

Jocuri online

În ultima vreme, au câștigat tot mai mult teren aplicațiile, jocurile și sistemele software online. Multe dintre acestea au fost dezvoltate și oferite cu titlu gratuit către useri, dar finanțarea vine din publicitate. Altele sunt pe bani și atunci userii trebuie să plătească pentru a se putea bucura de acestea.

Sunt mii de jocuri online, care atrag milioane de useri. Unele pot fi practicate în regim gratuit, dar câștigă din tranzacțiile interne. Altele solicită încă de la instalare plata unei sume de bani. Sunt și jocuri gratuite, dar care câștigă din rularea reclamelor.

Printre modelele de afaceri online din zona de jocuri putem menționa jocurile de jocuri de noroc online. Un cazinou online bun trebuie să ofere clienților lor cea mai largă gamă de jocuri și servicii de cea mai înaltă calitate. Dacă preferați să jucați acasă, vă recomandăm  888 online casino Romania, acestea au dezvoltat un mediu online foarte impresionant, asigurându-vă că jucătorii au impresia că joacă într-un cazinou fizic.

Pe partea de aplicații și software, putem aminti aici de suita office de la Microsoft, de serviciile Adobe și multe altele. Astfel de business-uri sunt scalabile, pot atrage milioane de useri care să plăteasă recurent. Nu uitați să oferiți suport clienților. Aceste aplicații necesită și angajarea unor programatori și dezvoltatori.

Consultanță

Un model de business, care s-a dovedit de succes, este legat de consultanță. Sunt oameni recunoscuți pentru succesul lor și, datorită solicitărilor din partea fanilor, au creat acest serviciu de consultanță online. Când vorbim de succes,  nu ne referim doar la bani. Un om poate avea succes și să fie expert în diferite domenii: marketing, antreprenoriat, digital, instalații, financiar-bancar etc. Spre deosebire de alte metode de afaceri online, coachingul și consultanța se bazează pe relațiile personale.

Acestea fiind spuse, există foarte multe oportunități de dezvoltare în mediul online. Trebuie doar să se creioneze corect business-ul și să se aleagă corect nișa.

Comentarii

comentarii