Acasă Actualitate MTI vrea fuziunea aeroporturilor, chiar fără acceptul autorităţilor locale

MTI vrea fuziunea aeroporturilor, chiar fără acceptul autorităţilor locale

224
DISTRIBUIȚI

Fuziunea aeroporturilor din Timişoara şi Arad a devenit pentru Constantin Ostaficiuc, preşedintele Consiliului Judeţean Timiş, o problemă gravă de pierdere a capitalului politic. Atât de mare este probleme încât Ostaficiuc a ales minciuna pentru a încerca să iasă cu faţa curată.
Preşedintele CJT a încercat marţi să dezinformeze opinia publică cu privire la soarta Aeroportului din Timişoara. „Planurile privind fuziunea aeroporturilor din Timişoara şi Arad şi crearea Companiei Naţionale Aeroportuare Banat s-au anulat. Ţinta a fost exclusiv electorală, din partea celor care au lansat-o şi a celor care s-au angrenat în ea,” spunea, marţi Osraficiuc. „Am avut discuţii, zilele acestea, cu domnul ministru Berceanu. (…) A confirmat faptul că nu se întâmplă nici un fel de modificare a acţionariatului. Practic, aeroportul îşi continuă activitatea, ministerul investeşte în pistă, lucrurile continuă aşa cum au continuat de acum câţiva ani şi vor merge mai departe. Lucrurile trebuie aduse într-o normalitate. S-a exagerat foarte mult. Lucrurile s-au clarificat. Din punctul meu de vedere, consider acest subiect închis. Aeroportul Internaţional Timişoara îşi va continua activitatea cum şi-a desfăşurat-o de atâţia ani. Aeroportul Internaţional Timişoara va funcţiona cum a funcţionat până acum”, spunea Constantin Ostaficiuc

Ministerul vrea în continuare fuziunea

Miercuri, la o zi după discursul „fulminant” al preşedintelui CJT, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a publicat pe site-ul său următoarele precizări în legătură cu eventuala înfiinţare a unei Companii Aeroportuare „Banat”: „Pentru Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, această problemă este legată de dezvoltarea regiunii şi are o puternică componentă economică, nicidecum o conotaţie politică. Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii nu doreşte să impună nicio soluţie nimănui, ci doreşte să găsească varianta optimă pentru situaţia prezentă şi dezvoltarea viitoare. Această problemă este una legată strict de transportul aerian şi nu trebuie transformată în armă de luptă electorală sau pentru a reaprinde vechi rivalităţi locale. Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii va analiza în continuare, cu toată seriozitatea, această situaţie şi va purta un dialog cât se poate de corect şi sincer cu acele autorităţi locale care doresc şi ele acelaşi lucru.”
Prin urmare fuziunea celor două aeroporturi se va face şi MTI va purta discuţii doar cu „acele autorităţi locale care doresc şi ele acelaşi lucru”. Cei de la minister spun cp vor continua dialogul şi că vor analiza situaţia dar omit să spună ceva despre realizarea unui studiu de fezabilitate sau a unui studiu de obiectivitate din care să rezulte necesitatea fuzionării celor două aeroporturi. Consiliul Local Timiş a votat să participa ca acţionar doar la Aeroportul Timişoara şi a cerut insistent realizarea unui studiu de fezabilitate. Consilierii locali au cerut MTI să le transmită principiul în baza căruia se vor stabili cotele de participare a acţionariatului noii societăţi şi orice alte documentaţii pe care ministerul le considera importante cu privire la acest subiect. Răspunsul MTI dă din nou o palmă comunităţii locale din Timiş şi Timişoara şi nu ţine cont de cererile pertinente şi obiective ale acesteia.

Consilierii locali i-au convocat pe parlamentarii de Timiş

Prin urmare declaraţia de marţi a lui Constantin Ostaficiu este doar una politică şi, mai mult, a unui politician care pune interesele de partid înaintea celor locale, un politician care a ales minciuna în locul luptei pentru apărarea intereselor celor care l-au votat. De altfel, cu doar câteva zile în urmă, Ostaficiuc spunea un DA răspicat ordinelor venite de la Bucureşti, afirmând că cei de la Consiliul Judeţean Timiş au votat încă din 2006 participarea ca acţionari la Aeroportul Timişoara şi, implicit, la Compania Naţională Aeroportuară „Banat”.
Singurii care luptă în continuare pentru Timişoara sunt cei de la Primărie. Joi, 3 septembrie, începând cu ora 19,00, în Sala de Consiliu a Primăriei Municipiului Timişoara va avea loc o dezbatere publică pe tema propunerii de fuziune a aeroporturilor din Timişoara şi Arad şi constituirea Companiei Naţionale Aeroportuare „Banat”.

„Consiliul judeţean nu a zis da”

“Eu cred că domnul secretar de stat a încercat o acţiune de manipulare. Noi în ultima şedinţă CJ Timiş am aprobat planul zonal urbanistic pentru aeroportul Timişoara care stipulează foarte clar importanţa şi direcţia de dezvoltare a acestui aeroport. El este excepţional situat în această regiune. Care este intenţia de fapt din spatele acestei propuneri de fuziune?  Este o ofensivă pe mai multe planuri împotriva Timişului. Le spun acestor indivizi care încearcă în mod artificial să blocheze dezvoltarea acestei zone că nu vor reuşi. Consiliul judeţean nu a zis da. De ce nu ni se transmite şi nouă o adresă prin care ni se cere punctul de vedere? Din păcate asta dovedeşte un amatorism cras şi că nu ştie stânga ce face dreapta. Nu înţeleg cum pot să facă asemenea prostii…”, spune  consilierul judeţean Viorel Sasca. Unii consilieri judeţeni vor să convoace o şedinţă extraordinară pentru a se lămuri asupra acestui subiect.

Comentarii

comentarii