Acas─â Economic Navigarea pe Internet presupune riscuri crescute

Navigarea pe Internet presupune riscuri crescute

553
DISTRIBUIȚI

malwareComputer Troubleshooters sus┼úine c─â investi╚Ťiile ├«n serviciile IT vor cre╚Öte ├«n mod progresiv ╚Öi datorit─â con╚Ötientiz─ârii riscurilor pe care le presupune navigarea pe Internet, precum ╚Öi necesit─â╚Ťii protej─ârii datelor ├«mpotriva atacurilor informatice. Peste 60% dintre companiile rom├óne┼čti din orice domeniu apeleaz─â la servicii ╚Öi consultan╚Ť─â IT ├«n condi╚Ťii extreme, cum ar fi: pierderea ├«n totalitate a datelor, oprirea activit─â╚Ťii sau virusarea ├«ntregii re╚Ťele. ├Än condi╚Ťiile ├«n care viru╚Öii ╚Öi programele “malware” au evoluat odat─â cu tehnologia, iar utilizatorul poate oric├ónd primi un program “spyware” prin email sau ├«l poate aduce ├«n sistem printr-un stick USB, Computer Troubleshooters sus╚Ťine necesitatea apel─ârii la consultan╚Ť─â IT specializat─â pentru a ne limita riscurile.
De╚Öi consumatorii declar─â c─â sunt preocupa┼úi de securitate, au destul de pu╚Ťin─â toleran╚Ť─â ├«n a o avea ca prioritate; acest lucru reiese din datele referitoare la investi╚Ťiile ├«n sistemele de securitate IT, investi╚Ťii ce nu dep─â╚Öesc 5 % din bugetul de ├«ntre╚Ťinere, conform rapoartelor interna╚Ťionale ale companiei Gartner.
Pierderea ├«n totalitate a datelor sau virusarea computerelor este unul din motivele cele mai grave pentru care firmele apeleaz─â la servicii specializate IT, al─âturi de defectarea sau func╚Ťionarea proast─â a programelor ╚Öi reprezint─â 10 % din motivarea deciziei semn─ârii unui contract. “Cea mai grav─â problem─â ├«nt├ólnit─â este cea a recuper─ârii datelor” declar─â Ioan S├«rbu, Director General Computer Troubleshooters Timi┼čoara. Sunt situa╚Ťii ├«n care o companie ├«╚Öi poate pierde datele contabile pe ultimii 3 ani sau ├«ntreaga activitate poate fi oprit─â din cauza faptului c─â nu exist─â mentenan╚Ť─â pentru computere.
Un alt motiv des ├«nt├ólnit, pentru care firmele apeleaz─â la o companie de service IT, este ├«ntreruperea total─â a activit─â╚Ťii; acest fapt este ├«nt├ólnit ├«n peste 40% din cazurile cu care s-a confruntat Computer Troubleshooters. At├ót ├«n primul caz, c├ót ╚Öi ├«n al doilea, pierderile ├«nregistrate de companii depind de valoarea datelor; aceste pierderi pot fi egale cu valoarea amenzilor primite ├«n cazul pierderii unor date cerute de lege, cu suma pierdut─â ├«n cazul ├«ntreruperii activit─â╚Ťii, cu costurile necesare pentru ├«nlocuirea echipamentelor ce nu mai pot fi repuse ├«n func╚Ťionare.
Conform datelor Computer Troubleshooters, 60% dintre problemele cu care se confrunt─â companiile pe partea de service IT sunt cauzate de navigarea pe internet ╚Öi de lipsa de protec╚Ťie. Gradul de risc al problemei depinde de gradul de ├«ndr─âzneal─â al utilizatorului. “Dac─â acest utilizator navigheaz─â ├«n zone mai pu╚Ťin periculoase, riscurile presupun doar proasta func╚Ťionare a anumitor programe; dac─â acela╚Öi utilizator intr─â pe site-uri cu risc mare, el poate cauza probleme ├«ntregii re╚Ťele a companiei”, mai spune Ioan S├«rbu.
Mai mult dec├ót at├ót, ├«ncep├ónd cu acest an, se constat─â un nou risc de infectare, care a determinat cre╚Öterea, cu 30%, problemelor IT ce apar ├«n companii. Acest fapt este cauzat de folosirea extensiva a mini-stick-urilor USB, de pre╚Ťul mic ╚Öi gradul ridicat de disponibilitate pe pia╚Ť─â; are un aport ╚Öi faptul c─â scanarea ╚Öi verificarea lor este foarte pu╚Ťin probabil─â.
Pentru ca o companie s─â nu se confrunte cu disfunc┼úionalit─â╚Ťi ├«n func╚Ťionarea computerului, 50% din motiva╚Ťia semn─ârii unui contract cu o firm─â de service IT ar trebui s─â fie securitatea datelor, sus╚Ťin speciali╚Ötii companiei Computer Troubleshooters.
Un alt motiv important de care ar trebui s─â se ╚Ťin─â seama la semnarea unui contract cu o firm─â de service IT ar fi necesitatea instruirii personalului, pentru c─â, sustin speciali╚Ötii IT, la educa╚Ťia sau instructajul utilizatorilor nu se g├óndesc cam 90% dintre companii, ├«n condi╚Ťiile ├«n care un angajat instruit ├«nseamn─â reducerea considerabil─â a num─ârului de incidente IT. “Un training scurt de 30 de minute cu un angajat ar reduce considerabil incidentele IT. Num─ârul problemelor se poate reduce cu 30 – 80% ├«n func┼úie de interesul angajatului. Cum ├«ns─â majoritatea acestora sunt receptivi la informa┼úii noi ┼či vor s─â ┼čtie cum s─â ├«┼či protejeze mai bine datele ┼či computerul, succesul unui asemenea demers este foarte mare”, ├«ncheie directorul Computer Troubleshooters.

Comentarii

comentarii