Acasă Economic Navigarea pe Internet presupune riscuri crescute

Navigarea pe Internet presupune riscuri crescute

DISTRIBUIȚI

malwareComputer Troubleshooters susţine că investițiile în serviciile IT vor crește în mod progresiv și datorită conștientizării riscurilor pe care le presupune navigarea pe Internet, precum și necesității protejării datelor împotriva atacurilor informatice. Peste 60% dintre companiile româneşti din orice domeniu apelează la servicii și consultanță IT în condiții extreme, cum ar fi: pierderea în totalitate a datelor, oprirea activității sau virusarea întregii rețele. În condițiile în care virușii și programele “malware” au evoluat odată cu tehnologia, iar utilizatorul poate oricând primi un program “spyware” prin email sau îl poate aduce în sistem printr-un stick USB, Computer Troubleshooters susține necesitatea apelării la consultanță IT specializată pentru a ne limita riscurile.
Deși consumatorii declară că sunt preocupaţi de securitate, au destul de puțină toleranță în a o avea ca prioritate; acest lucru reiese din datele referitoare la investițiile în sistemele de securitate IT, investiții ce nu depășesc 5 % din bugetul de întreținere, conform rapoartelor internaționale ale companiei Gartner.
Pierderea în totalitate a datelor sau virusarea computerelor este unul din motivele cele mai grave pentru care firmele apelează la servicii specializate IT, alături de defectarea sau funcționarea proastă a programelor și reprezintă 10 % din motivarea deciziei semnării unui contract. “Cea mai gravă problemă întâlnită este cea a recuperării datelor” declară Ioan Sîrbu, Director General Computer Troubleshooters Timişoara. Sunt situații în care o companie își poate pierde datele contabile pe ultimii 3 ani sau întreaga activitate poate fi oprită din cauza faptului că nu există mentenanță pentru computere.
Un alt motiv des întâlnit, pentru care firmele apelează la o companie de service IT, este întreruperea totală a activității; acest fapt este întâlnit în peste 40% din cazurile cu care s-a confruntat Computer Troubleshooters. Atât în primul caz, cât și în al doilea, pierderile înregistrate de companii depind de valoarea datelor; aceste pierderi pot fi egale cu valoarea amenzilor primite în cazul pierderii unor date cerute de lege, cu suma pierdută în cazul întreruperii activității, cu costurile necesare pentru înlocuirea echipamentelor ce nu mai pot fi repuse în funcționare.
Conform datelor Computer Troubleshooters, 60% dintre problemele cu care se confruntă companiile pe partea de service IT sunt cauzate de navigarea pe internet și de lipsa de protecție. Gradul de risc al problemei depinde de gradul de îndrăzneală al utilizatorului. “Dacă acest utilizator navighează în zone mai puțin periculoase, riscurile presupun doar proasta funcționare a anumitor programe; dacă același utilizator intră pe site-uri cu risc mare, el poate cauza probleme întregii rețele a companiei”, mai spune Ioan Sîrbu.
Mai mult decât atât, începând cu acest an, se constată un nou risc de infectare, care a determinat creșterea, cu 30%, problemelor IT ce apar în companii. Acest fapt este cauzat de folosirea extensiva a mini-stick-urilor USB, de prețul mic și gradul ridicat de disponibilitate pe piață; are un aport și faptul că scanarea și verificarea lor este foarte puțin probabilă.
Pentru ca o companie să nu se confrunte cu disfuncţionalități în funcționarea computerului, 50% din motivația semnării unui contract cu o firmă de service IT ar trebui să fie securitatea datelor, susțin specialiștii companiei Computer Troubleshooters.
Un alt motiv important de care ar trebui să se țină seama la semnarea unui contract cu o firmă de service IT ar fi necesitatea instruirii personalului, pentru că, sustin specialiștii IT, la educația sau instructajul utilizatorilor nu se gândesc cam 90% dintre companii, în condițiile în care un angajat instruit înseamnă reducerea considerabilă a numărului de incidente IT. “Un training scurt de 30 de minute cu un angajat ar reduce considerabil incidentele IT. Numărul problemelor se poate reduce cu 30 – 80% în funcţie de interesul angajatului. Cum însă majoritatea acestora sunt receptivi la informaţii noi şi vor să ştie cum să îşi protejeze mai bine datele şi computerul, succesul unui asemenea demers este foarte mare”, încheie directorul Computer Troubleshooters.

Comentarii

comentarii