Acasă Actualitate Nicolae Robu, despre bicicliştii care cad după ce alunecă pe banda verde:...

Nicolae Robu, despre bicicliştii care cad după ce alunecă pe banda verde: “Poate unii nu respectă viteza”

680
DISTRIBUIȚI

Vopseaua verde de pe trotuare, care indică culoarele destinate bicicliştilor, se dovedeşte a fi neprietenoasă nu doar cu bicicliştii, ci şi cu pietonii, pentru că la cel mai mic semn de umezeală (ploaie, ceaţă sau ninsoare) devine un adevărat patinoar şi pentru unii şi pentru ceilalţi.

Recent, un biciclist a trecut printr-un astfel de neplăcut moment şi a anunţat că dă în judecată primăria.

Asociaţia Verde pentru Biciclete intervine şi arată că în octombrie 2018 s-a redeschis subiectul vopsirii pistelor de bicilete din oraş atunci când, în zona proaspăt reabilitată din Piaţa Mărăşti, pe zona destinată pistelor de biciclete s-a aplicat un strat de vopsea verde, contestat de comunitatea bicicliştilor din Timişoara.

Aceasta, în contextul în care în ultimii ani liderii administraţiei locale au promis că vor renunţa la vopsirea pistelor de bicicletă, iar primarul Nicolae Robu promitea că pistele vor fi doar marcate, nu şi vopsite.

Având în vedere declaraţiile făcute în presa locală de către reprezentanţii municipalităţii, conform cărora vopseaua folosită de această dată este una standardizată, Verde pentru biciclete a înaintat în data de 19.10.2018 o cerere conform Legii 544/2001 pentru a intra în posesia documentelor care atestau aceste informaţii.

Erau în discuţie câteva tronsoane de piste înverzite.

Verde pentru biciclete cerea de la primărie Fişa tehnică a produsului folosit pentru vopsire, Metoda de aplicare comunicată de producătorul vopselei, Agrementul tehnic, Declaraţia de Conformitate şi/sau Declaraţia de Performanţă aferentă produsului, iar în cazul în care au fost folosite mai multe produse, se aştepta precizarea pentru fiecare produs.

“În data de 25.10.2018, persoană responsabilă cu difuzarea informaţiilor publice, consilier Adriana Boboiciov, ne-a înaintat un email în care eram anunţaţi că răspunsul la cerere urmează să ni se trimită în termen de 30 de zile conform Legii 544/2001. Conform Legii 544/200, Articolul 7, (1) Autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia să răspundă în scris la solicitarea informaţiilor de interes public în termen de 10 zile sau, după caz, în cel mult 30 de zile de la înregistrarea solicitării, în funcţie de dificultatea, complexitatea, volumul lucrărilor documentare şi de urgenţa solicitării. Aşadar ne aşteptam să primim un răspuns extrem de bine documentat, dacă cererea noastră a primit un termen de 30 de zile. Urma să aflăm mai târziu că răspunsul la cerere era deja formulat din data de 25.10.2018, conform datelor înscrise pe documentele furnizate în data de 19.11.2018  – ne întrebăm, în acest context, de ce nu ne-a fost transmis imediat?!”, arată Verde pentru biciclete.

Dar, primăria i-a trimis la… “bibliotecă/site”, să citească informaţiile.

Răspunsul primăriei comunicat în data de  19.11.2018 menţiona că

“documentele solicitate se află pe site-ul instituţiei noastre la adresa www.primăriatm sau la secţiunea ‘Documente publice’ – informaţii de interes public”.

Aşadar, răspunsul la cererea VpB se afla pe site-ul Primăriei Municipiului Timişoara, iar pentru asta a fost necesar cu car de timp, ca răspuns.

“Facem apel la toţi bicicliştii care aleg să folosească bicicletele în zilele cu ploaie, să fie extrem de prudenţi, aşa cum facem şi noi în cadrul echipei VPB”, spune Ana Munteanu, program manager Verde pentru Biciclete.

Primarul Nicolae Robu a afirmat în conferinţa de presă de marţi că a cerut personal să se verifice calitatea vopselei folosite, iar aceasta s-a dovedit a fi “conformă”.

“Eu nu mai ştiu ce să cred. S-au făcut teste, măsurători, s-a folosit vopsea făcută pentru aşa ceva; nu este specială pentru Timişoara, ci se foloseşte şi în alte părţi. Nu ştiu dacă asta e cauza, că mai sunt căzături de pe bicicletă şi fără să fie vopsit locul. Putem să nu mai vopsim, că ne costă mai puţin. La un moment dat nici nu au mai fost vopsite, dar arată mult mai bine vopsite şi ghidează mult mai bine, pentru că atrag atenţia şi pietonilor (…). Sunt avantaje şi dezavantaje, nu ştiu, poate unii nu respectă viteza, nu pot să mă pronunţ. Dar mie mi s-au adus toate garanţiile că nu este necorespunzătoare această vopsea şi chiar şi în lipsa ei se întâmplă să se mai alunece. Noi avem răspunderea şi asupra modului în care arată oraşul şi în care-l funcţionalizăm. Acolo unde construcţia pleacă de la zero prin asfaltare, vom folosi asfalt colorat diferit, dar unde sunt amenajate pe trotuare sau carosabilul care există deja, nu se poate. O linie trasă nu este suficient (pentru demarcaţie, n.r.). Nu ştiu dacă toţi bicicliştii consideră la fel (că s-a căzut din cauza vopselei, n.r.), dar eu iau în seamă (propunerile, n.r.) pentru că ţin la biciclişti. Nu putem oferi cât dorim şi doresc ei, pentru că nu acum construim oraşul, dar ne străduim să le oferim condiţii cât mai bune. Se va cerceta ce s-a întâmplat acolo (locul biciclistului care a alunecat pe pistă, n.r.). Evident că ar fi foarte grav dacă s-a produs acea căzătură din cauza vopselei. Aici nu mă contrazic cu nimeni. Înseamnă că cineva a dezinformat sau a trişat undeva. Mie mi s-au adus toate garanţiile că s-au făcut toate testele (…)”, a detaliat Nicolae Robu, care a adăugat că este dispus să meargă cu bicicleta pe ploaie, pe o astfel de pistă.

 

Comentarii

comentarii