Acasă Actualitate Nicolae Robu și AVE, de la teorie, la practică

Nicolae Robu și AVE, de la teorie, la practică

1080
DISTRIBUIȚI

Primarul Nicolae Robu a dat din nou asigurări, vineri 14 decembrie, că Alianţa Vestului nu vrea să sperie pe nimeni şi că nu are idei secesioniste, ci doar proiecte benefice pentru toţi cetăţenii celor 4 zone.

Edilul a dat mai multe exemple de proiecte pe care cele 4 oraşe le pot realiza şi separat, conectându-le ulterior, cum ar fi conceptul de city break

“Am văzut că se extinde conceptul de la un oraş la mai multe, cum am văzut pentru Tel Aviv – Ierusalim. De acolo mi-a venit ideea să promovăm şi noi pentru cele 4 oraşe, să definim nişte trasee şi să facilităm ca cei ce vin în Timişoara să petreacă câteva ore – într-o variantă minimală de timp de week end – apoi în Arad unde să înnopteze, apoi să plece la  Oradea şi Cluj şi invers, din Cluj spre Timişoara. Dar intervalul de timp poate fi extins la mai multe zile, să cunoască astfel de oraşe.

Principalul inconvenient de acum este mobilitatea, pentru că nu există căi de legătură convenabile şi rapide pe acest traseu. “De la Timişoara la Arad ajungi foarte repede, dar de la Arad – Oradea – Cluj trebuie mai mult. Dacă am avea o autostradă cu două benzi pe sens, chiar dacă nu ar fi în regim de autostradă, gândiţi-vă cât timp ai face de la Arad la Oradea sau de la Oradea la Cluj! Pentru turism ar însemna foarte mult un alt nivel de infrastructură”, a spus Nicolae Robu.

El a mai adăugat că pe măsură ce AVE se va extinde, traseele turistice pot cuprinde zona Reşiţa, Deva, Hunedoara, Alba Iulia, Sibiu, până la sejururi şi vacanţe de două săptămâni.

“Aici, agenţiile de turism trebuie să gândească trasee turistice. Mai putem introduce city carduri valabile în toate cele 4 oraşe cu toate facilităţile de rigoare (spectacole, grădina zoo etc). Apoi, sunt o mulţime de zboruri de pe aeroportul din Cluj, pe care aeroportul din Timişoara nu le are. Putem veni să punem la dispoziţia timişorenilor curse de autocare care să-i ducă până la Cluj. Acum se merge de obicei la Budapesta sau la Belgrad, mai puţin se merge la Cluj. Nu exclud să aibă şi Timişoara curse pe care Clujul nu le are şi atunci cei de acolo, dar şi cei din Arad şi Oradea pot folosi aceste servicii publice”, a detaliat Nicolae Robu.

Astfel de facilităţi ar putea fi lansate pe “piaţa AVE” deja din anul 2019.

Niclae Robu a mai adăugat că AVE poate ajunge şi la licitaţii în consorţiu pentru a obţine preţuri mai bune. “Mergem pe bursă să luăm energia electrică. Dacă mergem împreună, cantitatea de energie contractată este mult mai mare şi natural ar trebui să obţinem un preţ mai bun”, a exemplificat Nicolae Robu, care a vrut să arate că AVE nu se rezumă la un plan teoretic.

Nicolae Robu a mai vorbit în finalul conferinţei şi despre faptul că opozanţii AVE au trunchiat declaraţia comisarului european pe dezvoltare, Corina Creţu, potrivit cărora AVE nu ar putea angaja fonduri europene pe proiecte comune.

“Doamna comisar Creţu a spus (…) în următoarea perioadă de finanţare 2021-2027 ‘arhitectura programelor, rolul ministerelor, al agenţiilor de dezvoltare regională, al oraşelor şi al altor posibili actori – inclusiv această alianţă -, urmează să fie decis în cadrul negocierilor pentru următorul acord de parteneriat în Comisia Europeană şi România. Atât experţii Directoratului General REGIO cât şi eu personal, considerăm că oraşele ar putea să joace un rol şi mai important în felul în care sunt cheltuiţi banii politicii de coeziune în perioada de după 2020, iar autorităţile locale ar putea să fie implicate şi mai mult în selectarea şi implementarea proiectelor cu finanţare europeană’. Păi, nu exact asta spunem noi?”, a detaliat Nicolae Robu.

Comentarii

comentarii