Acasă Administraţie Noi reguli pentru mansardarea blocurilor de locuințe din Timișoara. Ascensorul și locurile...

Noi reguli pentru mansardarea blocurilor de locuințe din Timișoara. Ascensorul și locurile de parcare pentru apartamente nou-create devin obligatorii

434
DISTRIBUIȚI

Hornbach - mansarda 1Marți, 7 septembrie, consilierii locali din Timișoara au aprobat modificarea regulamentului privind mansardarea blocurilor de locuințe din oraș, printr-un proiect de hotărâre inițiat de Răzvan Negrișanu, USR PLUS. „Astăzi consilierii locali au decis pentru binele orașului și nu pentru interesele financiare ale unui grup mic de persoane”, spune acesta.

Mai precis, a explicat consilierul local USR PLUS atât în timpul ședinței, cât și după aceasta, dezvoltatorii imobiliari nu vor mai putea ocoli legislația. Printre altele, de acum, pentru realizarea mansardelor, va fi obligatorie instalarea unui ascensor și crearea unor noi locuri de parcare, în anumite cazuri. Regulamentul aprobat în 2007 nu lua în calcul prevederi luate la nivel național în 2012 sau alte hotărâri de consiliu local ulterioare. Printre mansardele realizate în Timișoara în ultimii 14 ani, a spus tot Negrișanu, nu ar exista niciun exemplu de bune practici.

În timpul plenului de marți, inițiatorul proiectului de HCL a spus că investitorii care realizează mansarde doar „vor avea un profit ceva mai mic decât până acum”. Singurul care a intervenit pe lângă Negrișanu a fost Radu Țoancă, PSD. În opinia acestuia, deși nu este neapărat un lucru rău, ar fi trebuit spus nu doar că se va „îngreuna” afacerea dezvoltatorilor, ci se va opri cu totul. Negrișanu nu a fost de acord, în ideea că spațiul disponibil pentru noi construcții în Timișoara este limitat, iar dezvoltatorii, odată cu „echilibrarea pieței” vor reveni și la proiecte de mansardare.

În urma aprobării proiectului, USR PLUS Timiș a trimis și un comunicat de presă. „Și fostul primar Nicolae Robu a încercat să modifice regulamentul care a permis multe abuzuri dar, la presiunea dezvoltatorilor imobiliari, a renunțat. Efectele vechiului regulament îl văd toți timișorenii în oraș: aspect inestetic, lipsa locurilor de parcare, lipsa de accesibilitate pentru persoanele cu dizabilități” se arată în acest comunicat.

Reprezentanții USR PLUS prezintă și care ar fi noile modificări: „Noul regulament restricționează construcția de noi apartamente tip mansardă la maximum 60% din numărul apartamentelor de la ultimul etaj. Impune dezvoltatorilor realizarea unui lift pentru a asigura accesul persoanelor cu dizabilități, obligatoriu prin lege, acoperiș șarpantă din țiglă roșie sau materiale similare, ferestre tip mansardă. Construcția de etaje retrase de tip penthouse este permisă, dar nu în spațiile cu destinația uscătorii. Pentru extinderea apartamentelor de la ultimul etaj nu se solicită lift sau locuri de parcare suplimentare. În cazurile în care se vor crea unități locative noi, proiectul va fi însoțit de un aviz al Comisiei de Circulație, un plan de creare de spații verzi și locuri de parcare ce pot fi amenajate la o distanța de cel mult 100 m de clădire. Norma locală de un loc de parcare pe apartament devine obligatorie. Prin regulamentul inițial se putea adăuga până la 20% mai multe apartamente fără să se facă niciun loc nou de parcare”. Iată ce a spus și Negrișanu, conform aceluiași comunicatul al USR PLUS:

„Noul regulament a fost discutat cu Ordinul Arhitecților din România și cu Arhitectul șef al Timișoarei, Gabriel Almăjan. A durat mai bine de 6 luni de zile ca acest proiect să ajungă pe ordinea de zi a Consiliului Local. Deloc întâmplător, a fost refăcut, ulterior pierdut prin aparatul Primăriei, refăcut din nou și în final astăzi a fost adoptat de către Consiliul Local.

Am discutat pe marginea lui și cu dezvoltatorii imobiliari, care l-au considerat mult prea restrictiv și l-au contestat prin terți, și am apărat, în fața lor, interesul orașului Timișoara. Două motive m-au determinat să propun PMT acest regulament: revizuirea vechiului regulament era obligatorie deoarece în forma de azi este practic ilegal și faptul că nu există nici o mansardă realizată în 14 ani de zile care sa poată fi dată ca exemplu pozitiv.

Prevederile cele mai disputate sunt obligativitatea construirii unui ascensor și a unui loc de parcare pe apartament, deși ambele obligații sunt impuse de lege și de normele locale.

Dacă facem o comparație între piața dezvoltatorilor de construcții noi cu piața dezvoltatorilor de mansarde, ultimii sunt favorizați: construcțiile noi sunt obligate să prevadă ascensoare și să amenajeze locuri de parcare, iar cei care fac apartamente în mansarde trec pe sub radar și sunt scutiți de aceste constrângeri.

Restul prevederilor din noul regulament se referă la calitatea arhitecturală a mansardelor care să nu afecteze ansamblul, ci să se completeze cu acesta. Salut faptul că astăzi consilierii locali au decis pentru binele orașului și nu pentru interesele financiare ale unui grup mic de persoane”.

Comentarii

comentarii