Acasă Actualitate Noile tramvaie Bozankaya din Timișoara au rămas nemișcate pe șine de (cel...

Noile tramvaie Bozankaya din Timișoara au rămas nemișcate pe șine de (cel puțin) cinci ori în patru zile

DISTRIBUIȚI
imagine de la inaugurarea din decembrie

Tramvaiele produse de Bozankaya pentru Timișoara au produs, până acum, mai mult dureri de cap. Atât administrației locale, cât și timișorenilor – călători sau participanți la trafic. La finalul lunii martie, unul dintre noile vehicule a luat foc în depou, incident constatat a fi provocat de o eroare umană, atât potrivit firmei producătoare, cât și experților de la TÜV Thüringen. În fine, până să fie repuse pe traseu a fost nevoie și de un cric hidraulic special.

Până la urmă, de sâmbătă, 4 iunie, acestea au reînceput să circule pe linia 1, dar de atunci au rămas înțepenite pe șine de cel puțin cinci ori, potrivit postărilor pe rețele de socializare și constatărilor noastre. În numai patru zile! Primul incident s-a petrecut sâmbătă în zona Badea Cârțan. Luni, la prânz a urmat o nouă „oprire”, la Gara de Nord, înainte de intrarea în buclă. Ce-i drept, în această zonă astfel de evenimente se întâmplau destul de des și înainte. După-amiază, din nou, în aceeași zonă, dar la ieșirea din buclă, tramvaiul s-ar fi oprit din nou. Marți, au urmat alte două „opriri”: la prânz, în zona Badea Cârțan, chiar înainte de pod, pe sensul spre Piața Traian; și după-amiază, în stația Regele Carol, înainte de a lua virajul spre gară.

Imagini cu cele cinci incidente:

Timișorenii care au postat imaginile pe rețelele de socializare au avut și „cuvinte de laudă” la adresa noilor tramvaie. Iată câteva exemple: „baclava expirată”, „turcalete”, „sunt în proces de aclimatizare”, „turcu’ și pistolu’”, „cel mai performant tramvai blocat”, „a făcut pană și n-are roată de rezervă”. Comentatorii îl critică în mod special pe fostul primar Nicolae Robu pentru achiziție, însă unii fac trimitere la o postare mai veche a acestuia.

„Atenționez că dacă liniile nu au fost pregătite corespunzător, s-ar putea ajunge la mari probleme, date fiind dimensiunile acestui tramvai și tehnologia înaltă, dar în același timp pretențioasă ce-l caracterizează. Nu e vorba de schimbarea liniilor (…), acum trebuiau făcute intervenții ajustative, de mică anvergură, în câteva zone problematice, intervenții ce nu iau nici mult timp, nici mulți bani”, scria pe 25 iunie 2021 fostul primar.

Reprezentanții STPT, pe de altă parte, au cerut explicații firmei producătoare încă de la incidentul de sâmbătă.

 

Sursă fotografii: INFO TRAFIC jud. TIMIȘ & ȘTIRI DIN TIMIȘOARA ȘI JUDET / Facebook

Comentarii

comentarii