E o structură de personal prea stufoasă, care influențează mult și luarea deciziilor și rapiditatea adoptării acestora, este de părere noul șef instalat al Consiliului Județean Timiș, Alfred Simonis. El se gândește chiar la externalizarea unor servicii prestate de instituție.
Cei incompetenți vor pleca, indiferent cine i-a adus aici, a spus Simonis. El subliniază că volumul sumelor cheltuite sub formă de salarii este mult prea mare.
”N-am o analiză clară cu privire la activitatea fiecărui angajat din Consiliu Județean, pot să vă spun ceea ce am spus și cu alte ocazii că este organigramă din perspectiva mea stufoasă, care pierde din decizie, din ritm și din cadență pentru că este atât de stufoasă. Îmi doresc să nu mai facem concurență privatului și am spus și cu alte ocazii nu mai îmi doresc să avem angajați de dragă de a avea angajați, pentru că eu știu cine sau ce sună pentru ei. Îmi doresc ca oamenii performanți, indiferent de culoarea politică, să rămână aici. Vor pleca cei incompetenți, indiferent de culoarea politică sau de cine i-a adus este o organigramă stufoasă, în raport cu numărul de angajați pe diferite direcții în parte. Avem mii de angajați, 2500 – 2700 de angajați cu tot ce e în structuri în subordine. Cheltuim extrem de mulți bani pe salarii și dacă vom reuși și vom reuși să nu scădem eficiența, să creștem eficiența și asistența în același timp, să recuperăm bani”, a declarat Alfred Simonis.
Bugetul instituției trebuie eficientizat, sunt necesari bani pentru a putea fi asigurată cofinanțarea unor proiecte, mai spune acesta.
Pentru că o spuneam și discurs, e important să avem bani europeni și vom aduce banii europeni în continuare. E important să aducem în continuare banii noștri, pentru că banii guvernamentali sunt în primul rând banii județele motor, Timiș este primul dintre acestea, dar e obligatoriu să eficientizăm și cheltuielile bugetului propriu al consiliului județean, pentru a avea bani pe co-finanțări, pentru a avea bani de noi investiții și de ce nu, pentru a avea și o implementare mai rapidă a proiectelor. Pentru că atunci când ai o structură stufoasă, piramidală, trece mult, se pierde din timp”, a subliniat noul președinte al CJT.
Cea mai mare parte a banilor cheltuiți merg spre Direcția de Asistență Socială. Simonis are în vedere externalizarea serviciilor furnizate de Direcția amintită, către ONG, care cu asta se ocupă și pot și cheltui mai bine banii.
”De departe, Direcția de Asistență Socială este cea care cheltuie cea mai mult, dar se întâmplă în tot județul. Nu aici ne dorim și acolo, nu vreau să anunțăm totul din în pripă. Trebuie să vorbim în funcție de cum facem analiza și auditul fiecărei direcții în parte. Există posibilitatea să externalizăm mare parte din serviciile cele care pot fi conform legii externalizate și să recuperăm astfel bani, fără să scădem calitatea serviciilor, pentru că e foarte important”, a anunțat Simonis.
Nu demararea de disponibilizări este scopul unei noi organigrame, spune el, dar, în același timp, amintește despre numărul mare de angajați pe post de paznici.
”Nu vreau să începem cu disponibilizări, că obiectivul noi obiectivul meu nu-i să facem disponibilizări, se să eficientizăm activitatea Consiliul Județean. Noua organigramă va fi pusă în transparență în perioada următoare. Dați-mi și mie o perioadă de timp să pot să văd fiecare structură în parte și cât de eficient a fost și cât de ineficient a fost în perioada următoare. Nu ne apucă finalul anului sper până nu vom publica o nouă organigramă care înseamnă reducerea de posturi. Consiliu Județean nu se ocupă de toate serviciile, de asistență socială, sunt ONG specializate pe care le plătești, care dispun de expertiză, serviciu și chiar eficientizezi și cheltuirea banilor dar și crește performanța asistențe. Dacă vorbim de alte direcții a mai dat exemplu acesta avem sute de agenți de pază la CJT, nu cred că cea mai mare firmă de pază din Timiș trebuie să fie la CJ Timiș. Acele servicii trebuiesc externalizate și astfel încât să ne asigurăm cu toții că cheltuim eficient banii publici”, a încheiat lideul CJT.