Acasă Administraţie Noul PUG al Timişoarei prevede mutarea liniilor de tren în subteran, unde...

Noul PUG al Timişoarei prevede mutarea liniilor de tren în subteran, unde va circula și un metrou urban

DISTRIBUIȚI

metrou urbanTransferarea actualelor linii de tren care traversează Timişoara în subteran este prevăzută în noul plan urbanistic general (PUG), care se află în faza de avizare finală.

‘PUG-ul municipiului Timişoara este foarte aproape de etapa de avizare locală, în momentul de faţă, singurul aviz care mai este în derulare este cel de mediu, după care urmează etapa avizării naţionale, la nivelul ministerelor de resort. Apoi, printr-o decizie formală a Consiliului Local (CL) Timişoara, noul PUG şi Regulamentul local de urbanism aferent vor intra în vigoare(…) cred că este primul PUG de după 1990 care asigură o viziune unitară de dezvoltare a oraşului, astfel încât, prin modul în care este gândit, se dă cale liberă unor proiecte de foarte mare importanţă pentru oraş, care nu sunt neapărat proiecte ce vor fi implementate imediat în actualul mandat. Este gândit în aşa fel încât oraşul să se poată dezvolta armonios în următorii 20-25 de ani”, a declarat presei, vineri, consilierul local Ciprian Jichici, preşedintele Comisiei de Urbanism din cadrul CL Timişoara.
În ceea ce priveşte mutarea liniilor de tren în subteran, care acum traversează oraşul şi creează blocaje la bariere, în locul lor se va construi, la suprafaţă, un bulevard de 60 de metri lăţime, amenajat cu clădiri şi cu toate elementele necesare, cu alei pietonale, cu spaţii verzi, cu benzi de bicicletă, dar şi pentru transport în comun, cu benzi corespunzătoare pentru traficul obişnuit. ‘Vom crea, astfel, şansa Timişoarei de a avea un mare bulevard, care traversează oraşul de la un capăt la altul, realizat într-o concepţie unitară şi modernă’, susţine Nicolae Robu.
Edilul Timişoarei, Nicolae Robu, ar dori ca în subteran, liniile ferate să poată fi utilizate în partaj atât pentru trenuri, cât şi pentru un metrou urban, care va face legătura dintre Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional ‘Traian Vuia’.
Ideea face parte din proiectul ‘Timişoara – Vision 2030’, elaborat de Nicolae Robu împreună cu cea mai mare societate de cercetare ştiinţifică aplicată din Europa, ‘Fraunhofer’ (Germania), în urmă cu aproape şapte ani. Atunci existau trei variante pentru liniile ferate: trecerea lor în subteran, suspendarea lor sau scoaterea completă din oraş. În cele din urmă, s-a optat pentru prima soluţie.

Comentarii

comentarii