Acasă Actualitate Noul regulament TelPark ascunde incompetenţa administraţiei locale

Noul regulament TelPark ascunde incompetenţa administraţiei locale

448
DISTRIBUIȚI

Doru Spătaru - directorul politiei Comunitare, Liviu Barbu - director ADPHaosul maşinilor parcate în centrul Timişoarei poate fi stopat doar prin măsuri concrete şi prin voinţă politică. Cel puţin aşa au susţinut miercuri, directorul societăţii ADP Timişoara, Liviu Barbu, şi şeful Poliţiei Comunitare Timişoara, Doru Spătaru. Cei doi au susţinut că modificarea Regulamentului de parcare în sistem TelPark este una dintre primele măsuri concrete pentru rezolvarea acestei probleme.
Executivul Primăriei Timişoara a elaborat un nou proiect de hotărâre pentru modificarea şi completarea actualului Regulament de funcţionare a sistemului de parcare a autovehiculelor în regim TelPark. Proiectul, ce urmează să fie supus la vot în următoarea şedinţă a Consiliul Local Timişoara, a avut ca punct de plecare numeroasele sesizări ale cetăţenilor Timişoarei.
„La Primăria, ADP şi Poliţia Comunitară au venit numeroase solicitări legate de parcarea maşinilor în zona centrală a oraşului în preajma pieţelor agroalimentare. Din studiile pe care le-am efectuat a rezultat faptul că rata de schimb pe un loc de parcare în zona centrală era de cinci ore, ceea ce e inadmisibil. Acest lucru este legat de faptul că abonamentele de parcare sunt foarte ieftine. Lucru acesta a dus practic la blocarea situaţiei în zona centrală. Au fost foarte multe plângeri de la cei care au achitat abonamente şi nu au unde să parcheze. Noi am cerut să se limiteze numărul de abonamente vândute, dar la nivelul Primăriei nu s-a acceptat acest lucru”, a declarat directorul ADP.
La rândul său, şeful Poliţiei Comunitare spune că:„Vrem să schimbăm ceea ce se întâmplă în jurul pieţelor agroalimentare. Nemulţumirile se îndreaptă către Poliţia Comunitară. Este inadmisibil ca toate locurile de parcare din jurul pieţelor să fie blocate autoutilitare devenite, mini-depozitele de marfă. Eu merg la ora 8 la piaţă şi nu am unde parca. Cu toată reacţia negativă a unora, dorim să facem ordine în acest segment. Suntem conştienţi că vor exista reacţii din partea comercianţilor, care trăiesc şi ei din ce vând în aceste pieţe, dar va trebui să găsim soluţii şi pentru ei.”

Regulamentul TelPark se modifică la cererea Primăriei şi a cetăţenilor

Conform noului Regulament, şoferii vor fi taxaţi, în zonele de aplicare a sistemului TelPark, de luni până vineri, între orele 8 – 19, nu doar până la ora 17 şi sâmbăta, între orele 8 – 13. De asemenea, pe unele străzi din zona centrală se va limita staţionarea la două ore. Aceste străzi sunt: Piaţa Libertăţii, Lucian Blaga, Vasile Alecsandri, Ianos Bolyai, Dimitrie Cantemir, General Praporgescu, Proclamaţia de la Timişoara, Augustin Pacha, Eugeniu de Savoya, Victor Vlad Delamarina, Piaţa Ţepeş Vodă (Doiceşti), Piaţa Ionel I. C. Brătianu (Dr. Russel), George Coşbuc, Paul Chinezu, Matei Corvin, Radu Negru, Mercy, Piaţa Sf. Gheorghe, Carol Telbisz (Bocşa), General Traian Doda (Ţarcului), Palanca şi Carusso.
Toate aceste modificări au venit la propunerea Primăriei şi a cetăţenilor care locuiesc în zona centrală, în special în zona Pieţei Unirii şi nu din partea ADP. „Nu facem aceste schimbări pentru a aduce mai mulţi bani la buget. Eu nu prea sunt de acord cu aceste modificări, care mă duc la cheltuieli suplimentare. Va trebui să fac noi angajări, şi să găsesc o metodă prin care să se facă contorizarea timpului de parcare. Pe lângă tichete şi plata prin SMS, în oraş trebuie montate parcometre. Cele mai ieftine aparate costă 2.500 de euro, iar cele mai scumpe ajung la 12.000 de euro. Se pare că în urma discuţiilor purtate în Comisiile de specialitate ale Consiliului Local, se va renunţa totuşi la ideea de a-i taxa pe şoferi şi sâmbăta”, spune Barbu.

Parcările supra şi subterane la mâna „intereselor” administraţiei locale

„În Timişoara sunt înmatriculate peste 200.000 de maşini, din care 22.000 în zona centrală. Noi administrăm 9.125 de locuri de parcare, dintre care 3.280 în parcări amenajate, iar restul pe străzi. Suntem singurul operator din România care pe lângă administrarea sistemului de parcare şi construim locuri de parcare. Pe terenurile pe care le avem în administrare nu mai există suprafeţe care pot fi transformate în locuri de parcare decât cu nişte eforturi foarte mari, pentru că presupun un război cu cei de la Mediu, care ştim când începe şi nu ştim când se termină. Am stat şi 8 luni ca să putem tăia 3 copaci pentru a amenajăm parcări”, spune Barbu.
În ultima perioadă mai multe companii importante de peste hotare au venit cu oferte pentru construirea de parcări subterane la Timişoara. La sfârşitul anului trecut o companie germană a venit chiar cu 54 de milioane de euro pentru a construi 8 parcări supraterane. Dar, de fiecare dată, „interesele” locale nu s-au potrivit cu cele de din afară. Fiecare posibil investitor a fost refuzat din stat de cei de la Primărie, fără măcar să apuce să-şi prezinte oferta. Acum, la ADP mai există câteva propuneri concrete, şi în mod special una din partea unui consorţiu internaţional de firme. Până când administraţia locală va vrea să facă ceva concret, nu doar să facă planuri şi studii, la Timişoara nu se va schimba nimic.
 

Comentarii

comentarii