Acasă Actualitate „Nu suntem o companie care trebuie închisă sau vândută străinilor”

„Nu suntem o companie care trebuie închisă sau vândută străinilor”

DISTRIBUIȚI

Spune Nelu Balaş, directorul Direcţiei Regionale de Poştă Timişoara

Fondul Monetar Internaţional monitorizează Poşta Română, fiindcă e o companie cu mari probleme. Nelu Balaş, directorul Direcţiei Regionale de Poştă Timişoara, a prezentat, vineri, 21 octombrie, cel mai revoluţionar proiect de salvare a Companiei Naţionale de Poştă de la „pieire”, dezvoltat cu acordul ministrului Valerian Vreme – francizarea activităţilor poştale chiar propriilor angajaţi, dornici de a-şi dezvolta o afacere profitabilă.

Într-un an, poşta va ajunge la profit

„Este soluţia pentru ca această Companie de Poştă să fie salvată. Am o echipă de 20 de oameni care lucrează la procedurile de aplicare a proiectului şi în două săptămâni trebuie să fie gata şi să îl trimit Ministerului Comunicaţiilor. Dăm o şansă şi propriilor angajaţi, care ştiu poştă şi vor să cumpere o franciză şi să îşi dezvolte propriul business. Este o metodă utilizată în toată lumea civilizată, atât în SUA, cât şi în Anglia, Germania şi în celelalte ţări dezvoltate ale Uniunii Europene. Dacă proiectul nostru va fi aplicat, într-un an, Poşta Română va putea ajunge la profit. În trei luni, pierderile vor fi eliminate prin francizarea activităţii. Poşta va putea deveni cel mai mare încasator de taxe şi impozite şi cel mai mare asigurator. Numai prin franciză se poate. Dacă proiectul va fi aplicat, poşta va fi prezentă în orice butic sau bar. Nu suntem o companie care trebuie închisă sau vândută străinilor”, a declarat Balaş.

Macroregionalizarea

Activităţile poştei sunt distribuite pe trei compartimente – prezentare, transport şi distribuţie. În această ecuaţie, centrele de tranzit au o importanţă fundamentală. În acest moment, sunt nouă centre. Pentru eficientizare, Balaş propune o macroegionalizare şi reducerea la patru centre de tranzit: Timişoara, Cluj, Bacău şi Bucureşti. Parcul auto va fi redus cu 30% – 40%, 500 de angajaţi vor fi reorientaţi către clienţi, nu trimişi în şomaj.

„Poşta Română trebuie să se orienteze pe client. Să scăpăm de practicile învechite cu care ne confruntăm şi care nu corespund noilor realităţi de piaţă. Dacă Direcţia Regională de Poştă Timişoara s-a confruntat, în prima etapă, cu acele contracte păguboase de care, în cea mai mare parte, am scăpat şi cu ajutorul presei, acum ne confruntăm cu mentalităţile învechite. Am căutat rentabilizarea şi o nouă normare. Un poştaş corespunde la 1.000 clienţi. Dacă, înainte, angajatul era normat doar pedestru, acum poate să îşi utlizeze şi bicicleta sau autoturismul propriu, iar poşta decontează cheltuiala cu mijlocul de transport. Astfel, am extins suprafaţa de lucru”, a spus Balaş.

Comentarii

comentarii