Acasă Eveniment Numărul apelurilor la 112 a scăzut în Caraș-Severin

Numărul apelurilor la 112 a scăzut în Caraș-Severin

DISTRIBUIȚI

Pe parcursul primelor zece luni ale anului 2013, la Centrul Operaţional din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Caraş-Severin au fost înregistrate un număr de 9.041 apeluri pe numărul unic de urgenţă, 112, cu 1374 mai puţine faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Din totalul apelurilor, 5745 au fost efectuate din mediul urban (-752) şi 3296 din mediul rural (- 622). Numărul mediu al apelurilor pe zi  a scăzut de asemenea de la 34,15 în 2012 la 29,74 în 2013. Timpul mediu de întervenţie a scăzut de la 6 minute şi 19 secunde la 5 minute şi 38 de secunde, iar ponderea apelurilor la care timpul de intervenţie a fost sub 10 minute a cunoscut o creştere de la 87,9 % la 93,4 % aspecte ce reflectă o creştere a vitezei de reacţie a poliţiei la sesizari. Referitor la natura apelurilor, în acest an, a scăzut numărul privind scandalurile/conflictele cu 288 de sesizări, fiind înregistrate 2887 de apeluri. Scăderi se înregistrează şi la sesizările de furturi cu 152 mai puţine (975 – în 2013). Alte apeluri au vizat accidente rutiere (780, – 13), loviri (790, – 186), agresiuni (897, – 88), ameninţări (428, -65), incedii (325, – 311) şi 1959 alte genuri de fapte, ne informează Ancuța Cărbunaru, purtătorul de cuvânt al IPJ Caraș-Severin. Numărul de sancţiuni aplicate urmarea a intervenţiei la solicitările primite de la cetăţeni, ca şi pondere din totalul apelurilor primite, a cunoscut o creştere la 38,2 % faţă de 34% în 2012, fapt ce reflectă creşterea fermităţii poliţiştilor. Apelurile primite de la persoane anonime au cunoscut de asemenea un trend descendent, fiind 195 de apeluri primite de la astfel de persoane (- 44). Cei care au apelat nejustificat numărul unic de urgenţă 112 au fost sancţionaţi contravenţional şi au fost aplicate 546 amenzi. ”Ca o concluzie putem afirma că obiectivele asumate prin programele manageriale locale şi cele stabilite la nivel naţional pe această linie (90 % dintre apelurile din mediul urban şi 75% din mediul rural să fie sub 10 minute) au fost îndeplinite, afirmă Ancuța Cărbunaru. Reamintim că principalele evenimente pentru care cetăţenii pot apela Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 sunt: omor, atentat, atac armat, tâlhărie, tulburarea gravă a liniştii şi ordinii publice, dezertări, evadări, trafic şi consum de droguri, furturi, accidente de circulaţie soldate cu victime sau cu persoane blocate în autovehicule, accident de aviaţie, accident feroviar, explozii, electrocutări, căderi de la înălţime, surpări de teren. Obiectivul major al serviciului de urgenţă 112 este intervenţia pentru salvarea vieţii cetăţenilor, a proprietăţii acestora şi a mediului înconjurător, însă apelarea falsă sau abuzivă constituie contravenţie şi se sancţionează cu amenda de la 100 la 1.000 de lei”.

Comentarii

comentarii