Acasă Actualitate O alunecare de teren a rupt şoseaua care leagă Banatul de Oltenia....

O alunecare de teren a rupt şoseaua care leagă Banatul de Oltenia. Sute de metri de carosabil surpat pe DN6

DISTRIBUIȚI

Precipitaţiile abundente din ultima perioadă au afectat carosabilul în mai multe zone din Caraş-Severin. Cea mai mare problemă a apărut pe DN 6, în zona localităţii Plugova. Alunecarea de teren a rupt şoseaua pe o lungime de 300 de metri. Diferenţa de nivel atinge chiar şi 30 de centimetri, iar pentru şoferi asta înseamnă un coşmar. 

Fisura s-a format pe o porțiune de aproximativ 300 de metri, creându-se astfel o diferență de nivel de până la 30 de centimetri, care afectează circulația rutieră. Ieri la prânz traficul a fost oprit timp de 15 minute, iar asta a însemnat peste 5 kilometri de coloane de maşini.

Drumarii au început să lucreze la o soluţie provizorie, iar pentru asta s-a impus o limită de circulaţie de 30 de km/h.

DN6 este drumul care leagă Banatul de Oltenia prin partea de vest a țării și este deosebit de circulat mai ales de câtre transportatorii internaționali, care intra sau ies din țară prin punctele de frontieră de la Calafat ori cele din vestul țării. 

„Atenţie! Se intervine în permanenţă pe DN6, zona localităţii Mehadia, judeţul Caraş-Severin! Săptămâna trecută au fost făcute lucrări de remediere la tasarea produsă anterior pe DN6 în zona localităţii Mehadia, dealul Plugovei. Aceste tasări s-au produs în urma precipitaţiilor abundente din ultima perioadă. Pentru remediere s-au făcut lucrări la şanţuri de gardă, un dren longitudinal de 50 metri lungime, excavaţii, trei drenuri transversale pentru captarea infiltraţiilor de apă din sistemul rutier, s-a refăcut apoi sistemul rutier cu geotextile, piatră brută, balast, strat de piatră spartă şi trei straturi de asfalt. Tasarea a fost remediată ca lucrare în regim de urgenţă, pe o grosime de peste 2 metri, dar s-a constatat că este o tasare de mai mare adâncime pentru care este nevoie de lucrări mai ample”, arată o postare de marţi pe pagina de Facebook a CNAIR.
 
Compania mai precizează că sunt făcute intervenţi în permanenţă cu material granular pentru aplanarea denivelării.
 
 
„Urmează să fie realizate în perioada imediat următoare expertize geotehnice şi foraje pentru a se afla care este cauza cedării. În acest timp se va monitoriza zona permanent până se va găsi o soluţie pentru menţinerea traficului”, completează sursa menţionată.

Comentarii

comentarii