Acasă Economic O echipă specială de la Timișoara analizează și sortează postările utilizatorilor Facebook

O echipă specială de la Timișoara analizează și sortează postările utilizatorilor Facebook

596
DISTRIBUIȚI

Echipe speciale analizează fotografiile și postările utilizatorilor Facebook, cu scopul de a încadra conținutul distribuit în categorii și a stabili tendințele de pe platforma de socializare, potrivit angajaților firmei de outsourcing Wipro, responsabilă cu acest proiect în India.

În ultimul an, o echipă de circa 260 de persoane în Hyderabad, India, a analizat “manual” milioane de fotografii de pe Facebook, distribuite din 2015 încoace. Detaliile proiectului au fost oferite către Reuters de mai mulți angajați ai Wipro, timp de câteva luni. Ulterior, Facebook a confirmat parțial detaliile oferite de angajații firmei indiene către care gigantul a externalizat aceste activități.

Totodată, Facebook a confirmat că echipe din Timișoara și Manila (Filipine) sunt implicate în același proiect. Angajații încadrează elementele analizate în funcție de mai mult criterii, printre care se numără subiectul postării (este vorba de mâncare, un selfie, un animal?), ocazia (este vorba de o activitate cotidiană sau un eveniment major?) și intenția autorului (a vrut să pună la punct un eveniment, să inspire alți utilizatori, să glumească?). Scopul proiectului derulat de Facebook este să își majoreze veniturile prin înțelegerea cât mai detaliată a dinamicii conținutului publicat de utilizatori.

Utilizatorii Facebook nu au opțiunea ca postările lor să nu fie “etichetate”, atrage atenția Reuters. Totodată, cel puțin în cazul angajaților Wipro, conținutul analizat include, pe lângă postările publice, și elemente care sunt distribuite pentru un număr limitate de persoane. Politicile de confidențialitate ale Facebook nu menționează explicit existența proiectele prin care conținutul este analizat manual.

“Politicile noastre menționează clar faptul că folosim informațiile pe care oamenii le oferă Facebook pentru îmbunătățirea experienței acestora, dar și faptul că există posibilitate să colaborăm cu furnizori de servicii care să ajute în acest proces”, a declarat o purtătoare de cuvânt a Facebook. Proiectul scos la iveală de angajații indienii nu este singurul de acest gen, Facebook având circa 200 de proiecte de etichetare și sortare a postărilor, unele fiind destinate identificării conținutului violent. Multe proiecte au rolul de a “antrena” inteligența artificială din spatele diverselor funcții oferite de rețeaua socială.

Sursa: profit.ro

Comentarii

comentarii