Acasă Eveniment Şoferii RATT au fost învăţaţi să lucreze cu persoanele cu dizabilităţi

Şoferii RATT au fost învăţaţi să lucreze cu persoanele cu dizabilităţi

DISTRIBUIȚI

ceva e spus la ratt

O călătorie cu tramvaiul sau autobuzul atât în Timişoara, cât şi în Timiş poate deveni un coşmar pentru o persoană cu dizabilităţi imobilizată într-un scaun cu rotile.

De cele mai multe ori, o asemenea nefericită persoană nici nu se poate deplasa cu mijloacele de transport în comun, deoarece mediul (inclusiv trotuarele şi instituţiile din Timiş, bisericile sau Catedrala Mitropolitană) nu este adaptat nevoilor persoanelor cu dizabilităţi.

Astfel, Regia Autonomă de Transport Timişoara (RATT) şi Asociaţia „Ceva de Spus” au organizat o campanie de conștientizare și sensibilizare a șoferilor RATT referitor la situația persoanelor cu dizabilități atunci când călătoresc cu mijloacele de transport.

Pe durata a 3 zile, Raluca Popescu și Dan Hegyi, din cadrul asociaţiei, au împărtășit din propriile lor experiențe despre cum este pentru o persoană cu dizabilități să călătorească în mijloacele de transport în comun și care sunt dificultățile cu care s-au confruntat.

„Este important ca persoanele utilizatoare de scaun rulant să fie în siguranță pe durata călătoriei. Un sistem de prindere al scaunului ar fi foarte util. O altă problemă este cea a coborârii rampelor. Mi s-a întâmplat ca rampa să nu fie scoasă”, a declarat Raluca Popescu, co-președintele „Ceva de Spus”.

De asemenea, șoferii au putut afla ce este epilepsia și ce este de făcut atunci când o persoană are o criză în mijloacele de transport. „Mușcatul degetelor sau de lobul urechii nu ajută absolut deloc. În cazul unei crize de epilepsie, trebuie să fiu întors pe o parte, pentru a evita înecul cu salivă și să primesc un pahar cu apă după ce îmi revin”, a explicat Dan Hegyi, autoreprezentant „Ceva de Spus”.

La discuțiile cu șoferii au reieșit următoarele probleme:

1. Rampele manuale sunt greu de utilizat din cauza greutății pe care le au.
2. Coborârea rampelor face ca accesul să fie unul și mai dificil din cauza călătorilor care blochează accesul în aglomerație.
3. O altă problemă este timpul scurt pe care șoferii îl au la dispoziție între staționări, respectiv mașinile parcate în stațiile de autobuze, care împiedică apropierea autobuzelor de bordura stației.

„Felicităm inițiativa celor de la RATT de a ne invita să participăm la ședințele de instruire, însă mai este mult de lucru în ce privește conștientizarea șoferilor, dar şi a întregii comunități cu privire la problematica persoanelor cu dizabilităţi”, a conchis Raluca Popescu.

Comentarii

comentarii