Acasă Economic Șomajul, o problemă reală pentru 23% dintre tinerii români cu vârste de...

Șomajul, o problemă reală pentru 23% dintre tinerii români cu vârste de până la 25 de ani

DISTRIBUIȚI

Una dintre problemele cu care se confruntă economia actuală la nivel național, dar și european, este rata scăzută de angajare a tinerilor cu vârste de până la 25 de ani.

Proaspăt ieșiți de pe băncile școlii, tinerii întâmpină dificultăți în găsirea unui loc de muncă și au nevoie de susținere pentru a face primii pași în drumul spre cariera dorită. De aceea, Nestlé demarează „Nestlé needs YOUth”, inițiativă prin care se angajează să susțină tinerii în integrarea pe piața muncii din Europa. În al doilea trimestru din 2013, șomajul în rândul persoanelor cu vârste de până la 25 de ani a atins o rată ridicată, de 23%, în România . Procentul este de trei ori mai mare față de șomajul total la nivel național (7,5%). Rata de neangajare a tinerilor apți de muncă implică lipsa unui venit stabil și a unei activități susținute, ceea ce dă naștere unor previziuni incerte asupra viitorului lor profesional și, pe termen lung, se reflectă în economia țării. Situația este similară și la nivel european. 1 din 4 tineri nu are un loc de muncă în Europa , problemă ce afectează dezvoltarea economiei și are un impact direct asupra societății actuale.
De aceea, Nestlé, își propune să contribuie la integrarea tinerilor pe piața muncii, prin lansarea inițiativei europene „Nestlé needs YOUth”. Acest demers vizează crearea a peste 20.000 de oportunități pentru tinerii cu vârste de până la 30 de ani din Europa, în următorii trei ani, reprezentate de 10.000 de locuri de muncă și 10.000 de stagii de practică în diverse sectoare, precum producție, administrație, resurse umane, vânzări, marketing, finanțe, inginerie sau cercetare din cadrul companiei Nestlé. Ca parte din inițiativa europeană, Nestlé România va investi în dezvoltarea și consolidarea aptitudinilor profesionale ale tinerei generații, prin crearea a 180 de oportunități profesionale, respectiv 75 de locuri de muncă și 105 programe de internship.
„Tinerii aflați la început de drum au nevoie de susținere, însă mulți dintre ei găsesc cu dificultate un loc de muncă. Lipsa de experiență nu ar trebui să fie un impediment în startul carierei, dimpotrivă, angajatorii pot găsi soluții pentru a-i ghida spre un parcurs profesional adaptat nevoilor lor. Prin programul european „Nestlé needs YOUth”, le oferim tinerilor șansa de lucra într-un mediu în care au parte de toate resursele pentru a avea o carieră de succes.” a declarat Hervé de Froment, CEO Nestlé România, în cadrul evenimentului de lansare a inițiativei Nestlé de angajare a tinerilor. Pentru a facilita tranziția din mediul educațional pe piața muncii, programul din România va include o serie de seminarii de pregătire, dar și sesiuni interactive de consiliere în carieră și dezbateri interactive cu reprezentanții Nestlé, destinate studenților din întreaga țară. Programul „Nestlé needs YOUth” a fost întâmpinat cu entuziasm de Uniunea Europeană, fiind văzut ca un exemplu demn de urmat pentru companii. „Suntem foarte încântați de inițiativa lansată de Nestlé la nivel european, pentru că prezintă un înalt potențial de consolidare și dezvoltare a aptitudinilor profesionale printre tinerii din întreaga Europă. „Nestlé needs YOUth” se aliniază eforturilor noastre de a oferi tinerilor speranțe pentru un viitor mai bun prin crearea de noi locuri de muncă speciale pentru ei, contribuind astfel la atenuarea situației șomajului printre tinerii din Europa.” a adăugat Androulla Vassiliou, comisar European pentru educație. „Nestlé needs YOUth”, prima inițiativă de asemenea anvergură din Europa, urmărește integrarea proaspeților absolvenți pe piața muncii pentru a contura un viitor profesional optimist și pentru a crește încrederea în economia europeană.

Comentarii

comentarii