Acasă Actualitate Ostaficiuc o dă la întors şi nu (prea) mai vrea fuziunea aeroporturilor

Ostaficiuc o dă la întors şi nu (prea) mai vrea fuziunea aeroporturilor

312
DISTRIBUIȚI

În ultimul timp, lumea politică şi administrativă timişoreană a sărit în aer! De la Ministerul Transporturilor, o depeşă semnată de secretarul de stat Eusebiu Pistru cerea Consiliului Local Timişoara să-şi dea acordul sau nu cu privire la realizarea unei fuziuni între aeroportul din Timişoara şi cel din Arad, iar Consiliul Local Timişoara să fie unul dintre acţionarii acestei „Companii Aeroportuare Banat” pe lângă CJ Arad, CJ Timiş şi CL Arad. Consilierii locali timişoreni au spus un nu hotărât acestei fuziuni, cu unanimitate de voturi, mai ales că această fuziune nu era documentată deloc, era o invitaţie spre necunoscut. Au spus, însă, da intrării în acţionariatul Aeroportului Internaţional Timişoara, în nici un caz al viitoarei companii aeriene. Se pare, însă, că după atâta agitaţie cei de la Consiliul Judeţean Timiş şi de la minister şi-au dat seama că au cam dat cu băţul în baltă şi retrag oferta cu compania aeroportuară formată din fuziunea celor două aeroporturi. Cel puţin aşa spune preşedintele CJT, Constantin Ostaficuc.
 
Citeşte şi:

Consiliul Local Timişoara a spus nu fuziunii Aeroporturilor Timişoara şi Arad
Personalităţile Timişoarei acuză MTI de incompetenţă incalificabilă
Ostaficiuc este hotărât să dea aeroportul… PDL-ului
În ţara lui Pinochio
Liberalii reacţionează faţă de fuziunea celor două aeroporturi – Arad şi Timişoara
Consiliu Local Arad a amânat votul privind intrarea ca acţionar în compania „Aeroporturile Banat”
Municipalitatea timişoreană, forţată să ia o decizie în privinţa aeroportului
PDL vrea să dea Aeroportul Timişoara, Aradului
„Asocierea Aeroportului Timişoara cu cel din Arad este ca şi cum ai asocia un elefant cu un puric”
Jos labele de pe Aeroportul Timişoara
„Aeroport bănăţean” – invenţie PDL – isto – aeriană

“Aeroportul Internaţional Timişoara va funcţiona cum a funcţionat până acum”

După ce duminică declara că CJT a votat încă din 2006 să intre în acţionariatul a ce-o vrea ministrul Berceanu, acum, la întrebarea “Nu se mai face fuziunea celor două aeroporturi?”,  Constantin Ostaficiuc, a răspuns… “Da”  “Am avut discuţii, zilele acestea, cu domnul ministru Berceanu. S-a mirat foarte mult de această dezbatere. Mi-a promis că, la următoarea rectificare de guvern, Ministerul Transporturilor va da 9 milioane de lei pentru refacerea pistei Aeroportului din Timişoara. A confirmat faptul că nu se întâmplă nici un fel de modificare a acţionariatului. Practic, aeroportul îşi continuă activitatea, ministerul investeşte în pistă, lucrurile continuă aşa cum au continuat de acum câţiva ani şi vor merge mai departe. Lucrurile trebuie aduse într-o normalitate. S-a exagerat foarte mult. Lucrurile s-au clarificat. Am informaţii că, joi, Consiliul Local Arad va refuza intrarea într-o astfel de activitate. Din punctul meu de vedere, consider acest subiect închis. Aeroportul Internaţional Timişoara îşi va continua activitatea cum şi-a desfăşurat-o de atâţia ani. Aeroportul Internaţional Timişoara va funcţiona cum a funcţionat până acum”, spune Constantin Ostaficiuc. Duminică, Ostaficiuc spunea că a vorbit cu ministrul Radu Berceanu şi că acesta era pentru fuzionarea celor două aeroporturi. Tot atunci, acelaşi Ostaficiuc spunea: „Le sugerez celor doi primari, Falcă şi Ciuhandu, să îşi vadă de oraşele lor, pentru că au multe probleme de rezolvat şi aleşii locali să fie cei care decid dacă participă sau nu la masa negocierilor”. Acum, preşedintele CJT, după ce şi-a urcat în cap întreaga comunitate locală, laudă consiliile locale din Arad şi Timişoara.

Se face sau nu?

Lucrurile nu sunt, însă, clare. După ce a spus că fuziunea celor două aeroporturi nu va fi realizată, Ostaficiuc a reuşit să se contrazică singur, spunând că: „Această dezbatere s-a realizat pentru că s-au sărit nişte paşi, un studiu de fezabilitate care era necesar a se întâmpla, era necesar a se face o evaluare. Nu se poate face o astfel de societate fără o analiză făcută de profesionişti. Soluţia înţeleaptă este cea pe care v-am spus-o: sunt două drumuri, după părerea mea, paralele. Ţinta a fost falsă, a fost exclusiv electorală, exclusiv politicianistă. E un subiect care m-a preocupat foarte mult. Riscul era ca să nu putem maximiza acest beneficiu pentru judeţul Timiş. Obţinând cele 9 milioane de lei pentru refacerea pistei este un pas foarte bun. După părerea mea, s-au sărit nişte paşi esenţiali în realizarea acestui obiectiv: forţarea, intempestivitatea, o neanaliză (sic!). Nişte paşi care, în orice decizie o iei, trebuie să fie foarte bine fundamentaţi”. Este greu să fii PDL-ist, să spui „da” pe linie de partid şi să încerci să spui „nu”, dacă interesele comunităţii locale o cer.

Comentarii

comentarii