Fostul primar al Timișoarei, Nicolae Robu, critică, încă o dată, administrația Fritz. De această dată, pe subiectul contractelor pe care le-a încheiat succesorul său. Deși nici despre fosta administrație nu se poate spune că a încheiat cele mai bune înțelegeri de-a lungul timpului, Robu tot a găsit cel puțin zece „contracte cu cântec” semnate de Fritz – sau de cei cărora le-a delegat această atribuție – într-un an și aproape trei luni.
Printre altele, Robu amintește de contractul încheiat cu firma de avocatură „Schönherr și Asociații” pentru consultanța juridică a Colterm, de cel pentru strategia de smart-city încheiat cu „Luminspino” sau de cel încheiat cu firma „Stănilă și Asociații” pentru a duce războiul în instanță cu proprii angajați. Robu amintește și de contracte prezentate de Ziua de Vest, cum ar fi cel de 132.900 de lei încheiat cu „Insula 42”, firma Corinei Șuteu, pentru „restartarea TM2023” sau de cel de 40.000 de lei încheiat cu aceeași „Luminspino”, firmă fără angajați, pentru elaborarea unui plan de investiții.
Comentariul lui Robu a venit sub forma unui postări video și text pe Facebook:
„CONTRACTE CU CÂNTEC ALE ADMINISTRAȚIEI FRITZ
În timp ce timișorenii rabdă frig și disconfortul de a nu avea noaptea apă caldă -deocamdată, doar noaptea!-, iată câteva mostre -doar câteva!- de pe ce se duc banii timișorenilor:
Contract de consultanță și asistență juridică în vederea salvării patrimoniului COLTERM cu firma de avocatură austriacă Schönherr și Asociații SCA
Contractul a fost atribuit acestei firme deși ea a avut oferta cea mai scumpă, 1.060.500 lei plus TVA, cu un tarif orar de consultanță de 350 lei/oră.
Sursa: pressalert.ro 4.01.2022 și 5.01.2022
Firma Schönherr și Asociații SCA a decontat la tarif de consultanță (350 lei/oră) și:
timpul de deplasare la procese la Târgu Mureș și anume: o dată 11 ore, altă dată 10 ore, altă dată 6 ore, însemnând, în total 9.450 lei
timpul de elaborare a refuzului Primăriei de a face publice, la solicitarea pressalert, în baza legii 544 / 2001, rapoartele de activitate, timp pretins de 11 ore, însemnând, în total 3.850 lei
Contract de consultanță pentru facilitarea elaborării strategiei de smart city și transformare digitală a Municipiului Timișoara” cu firma Luminspino SRL
Firma Luminspino SRL a fost înființată în 2014 și n-a avut niciodată niciun angajat și niciun leu venit
Valoarea contractului: 100.000 lei plus TVA
Sursa: tion.ro, 20.07.2021
Contract de consultanță tematică pentru elaborarea planului de investiții din cadrul proiectului Bilbao AS – Fabrik URBACT III – Mecanism de transfer Acțiuni Inovative Urbane cu firma Luminspino SRL
Aceeași firmă cu zero angajați și zero cifră de afaceri, de la contractul
Valoarea contractului: 40.000 lei plus TVA
Contractul a fost semnat în ultima zi (!) a anului 2021
Sursa: ziuadevest.ro, 4.01.2022
Contract de servicii de asistare / reprezentare în instanță a Primăriei Timișoara de către SCPA Stănilă și Asociații
Contractul este semnat în condițiile în care Primăria are Serviciu Juridic cu o mulțime de juriști
Atribuirea nu s-a făcut prin Serviciul Achiziții, cum cere legea, ci direct de către Serviciul Juridic
Valoarea contractului este de 99.000 lei
Sursa: Impactpress.ro, 26.08.2021
Contract de asistență pentru încălzirea durabilă și eficiență energetică pentru orașul Timișoara
Valoare contract: 890.832 lei
Sursa: tion.ro, 22.06.2021
Rezultate, cu sau fără legătură cu consultantul, dar efective:
pt prima dată în ultimii 10 ani, Timișoara a rămas fără căldură și apă caldă chiar la intrarea în iarnă
pt prima dată în istorie COLTERM a intrat în iarnă cu stoc zero de cărbune
pt prima dată în istorie COLTERM a intrat în insolvență
recomandarea de a se face un nou studiu
Contract de închiriere brad artificial de Crăciun, de la o firmă din Reșița
tarif de închiriere: 10.000 euro pt 48 de zile
Sursa: stiripesurse.ro, 2.12.2021
Contract confidențial de consultanță pentru proiectul Timișoara -Capitală Culturală Europeană cu firma Insula 42 a doamnei Corina Șuteu
Valoare contract: 132.900 lei pe 3 luni
Sursa: ziuadevest.ro, august 2021
Contract de prestări servicii de elaborare a unui „Ghid tehnic de amenajare a domeniului public și catalog de mobilier stradal”, cu o firmă din Cluj-Napoca cu un singur angajat, înființată în 2020.
Valoare contract: 114.240 lei (cu TVA inclus), echivalentul a 23.110 euro.
Sursa: tion.ro, 17.01.2022
Contract de prestări servicii de “Elaborare studii care să stea la baza concursului de soluții de reamenajare a Pieței Victoria”, cu firmă din comuna-oraș Ciacova, SC Arhisilv SRL, înființată în 2015, fără niciun angajat, având ca obiect de activitate construcții de clădiri rezidențiale și nerezidențiale
Valoare contract: 123.760 lei (cu TVA inclus), echivalentul a 25.000 euro (aprox).
Sursa:
opiniatimisoarei.ro, 20.01.2022
O mulțime de contracte cu ong-uri și firme clientelare de valori la limita pragului de atribuire directă”.