Acasă Actualitate PARADOX ROMÂNESC: Promovăm turismul ecumenic, dar alungăm preoţii ortodocşi

PARADOX ROMÂNESC: Promovăm turismul ecumenic, dar alungăm preoţii ortodocşi

DISTRIBUIȚI

Turismul-ecumenic-1Un caz extrem de urât, petrecut într-o perioadă în care trăim încă în mireasma sărbătorilor de iarnă, când toţi strigă că trebuie să fim mai buni, m-a făcut să mă aplec asupra acestui subiect. Chiar dacă Banatul nu abundă în lăcaşuri mănăstireşti ortodoxe strămoşeşti, precum este Moldova, pentru că domniile ne-au fost străine, iar legile lor ne-au supus, încercând să ne şteargă toate rădăcinile, avem, totuşi, câteva biserici şi mănăstiri care au fost ocrotite de Dumnezeu. La scară naţională se vorbeşte, în ultimii ani, despre promovarea turismului ecumenic, adică cel pe la lăcaşuri sfinte.
În Timiş avem bisericile de lemn din zona Făget, mănăstirile mai vechi – Izvorul lui Miron de la Româneşti, cea de la Timişeni-Şag, Săraca de lângă Gătaia, cea de la Cebza sau Mănăstirea de la Partoş, unde s-a retras Sfântul Ocrotitor al Banatului, Iosif cel Nou. Au mai apărut şi altele, viaţa monahală a „re-prins” viaţă. Chiar şi fără multă propagandă media, mii de credincioşi trec anual pragul acestor locuri, pentru că aici găsesc linişte, nădejde şi împlinire: sunt în casele Lui Dumnezeu, Cel Ce se lasă cunoscut celor care-L iubesc şi I se închină, şi Cel Ce nu se lasă descoperit celor ce-l stigmatizează.
Pe lângă căutarea tăcută a oamenilor a frumuseţii unor astfel de locuri, ele au devenit şi un fel de politică de stat, sub denumirea de „turism ecumenic”. Nu e rău. dar ce înseamnă ecumenismul ecumenic? Să mergi hai-hui cu rucsacul în spate, în tenişi şi nădragi scurţi, iar când nu mai poţi de oboseală şi vezi o astfel de „construcţie” să dai buzna gălăgios şi cu ţigara între degete, să fotografiezi preoţii, să ceri o cafea, să-şi sune celularul. Aceştia sunt turişti, nu pelerini. Trecând peste aceste aspecte, dacă întrebi populaţia ţării, îţi va răspunde la unison: DA, TURISMULUI ECUMENIC. Numai că aceasta presupune că în acele lăcaşuri sfinte sunt preoţi. Şi atunci, ce te faci, anti-creştinule? Dar, dacă ne reamintim că în urmă cu vreo cinci ani, în Catedrala Mitropolitană din Timişoara a intrat un grup de satanişti străini care au început să facă tumbe, la propriu, ÎN BISERICA MARE!!!, iar preoţii se temeau să le spună ceva pentru a nu fi acuzaţi că sunt răi şi ne-toleranţi şi ne-europeni, ce să mai vorbim! Problema s-a rezolvat în momentul în care mâna de enoriaşi care se aflau în Catedrală au protestat energic şi au chemat preotul de serviciu şi poliţiştii să dea afară satanele.
Să devenim, din nou, originali şi să creăm un TURISM ECUMENIC FĂRĂ PREOŢI? Nu se poate.
În aceste zile, preoţii ortodocşi au mers cu crucea de Bobotează, după tradiţia noastră strămoşească. Cei mai mulţi dintre creştini abia i-au aşteptat. Am aflat, însă, ceva extrem de periculos, relatarea fiindu-mi povestită de o familie care locuieşte pe strada Gheorghe Lazăr din Timişoara. Preotul care mergea cu crucea a fost agresat şi împins pe scările blocului de indivizi care i-au spus că nu are ce căuta acolo. Degeaba a încercat preotul să le explice acelor urâtori de Dumnezeu că de ani de zile face acest lucru şi în acel bloc. A fost împins, a ieşit scandal, a fost anunţată poliţia, iar acum se cercetează incidentul. Dacă o mână de haimanale minoritare ne sictiresc în propria noastră credinţă, noi la ce să ne mai aşteptăm?!
Şi nu vreau să iau declaraţii oficiale de la nimeni, aşa cum cereau unii „deranjaţi” despre cele relatate în articolul scris despre condiţiile descrise de doamna octogenară internată la Ortopedia din Timişoara. Pentru că chiar m-am săturat de frumoasele declaraţii oficiale, în timp de vocea realităţii este alta, plină de suferinţă.

Comentarii

comentarii