Acasă Actualitate Parcarea supraetajată de la Gara de Nord: contractul pentru studiul de fezabilitate...

Parcarea supraetajată de la Gara de Nord: contractul pentru studiul de fezabilitate nu a început bine, că a și încetat

DISTRIBUIȚI

În septembrie 2022, administrația Fritz se lăuda că scoate la licitație realizarea Studiului de Fezabilitate pentru realizarea unei parcări supraetajate în zona Gării de Nord, în spatele blocurilor de pe Dragalina. Pe 6 decembrie, TimPark a semnat contractul cu Smart City Development SRL, dar, la o lună distanță, înțelegerea a și încetat, spune vineri, 20 ianuarie, consiliera locală Roxana Iliescu. Tot aceasta prezintă și motivul: documentația proastă pusă la dispoziția proiectantului.

În septembrie, când anunța lansarea licitației, primarul Dominic Fritz declara: „Parcarea va rezolva și aglomerația de mașini parcate peste tot în fața blocurilor de pe Dragalina, vizavi de gară. Acolo, zona va fi regândită, cu spații verzi generoase, trotuare și piste pentru biciclete. Este prima stradă pe care oricine ajunge cu trenul la Timișoara o vede după ce iese din gară. Așa cum am promis, investim banii din taxa de parcare în dezvoltarea de parcări noi și este pentru prima dată când banii plătiți de timișoreni pe parcare se întorc în spații noi de parcare”.

Pe 20 ianuarie, ironic, Roxana Iliescu completează: „Sunt pe drumul cel bun si cu acest proiect…tocmai au semnat un Act Aditional la Contractul încheiat în 06.12.2022 pentru realizarea Studiului de Fezabilitate, de încetare a contractului prin acordul părților!”.

Aceasta prezintă și motivul pentru care s-a ajuns la această concluzie: „Motivul încetării contractului prin acordul părților? Modul defectuos  în care municipalitatea, împreună cu Timpark, a întocmit documentația de atribuire, iar pe de altă parte, naivitatea celui care a câștigat licitația, care a crezut că această documentație este întocmită corespunzător și nu a cerut clarificări încă din procedura de licitație. În linii mari, societatea care a câștigat licitația a reclamat pe de-o parte faptul că din documentația de atribuire au lipsit documente importante precum Certificatul de Urbanism si CF-urile aferente Temei de Proiectare, iar pe de alta parte faptul că Certificatul de Urbanism in posesia căruia a intrat după semnarea Contractului, ar fi neconform cu Tema de proiectare si totodată există neconcordanțe între CF-uri si situația din teren”.

Consiliera locală PRO România mai spune că, acum, primăria și TimPark au două opțiuni: reiau licitația fie cu aceeași documentație, fie cu una completată. În orice caz, prin semnarea unui act adițional de încetare a contractului prin acordul părților, se înțelege că TimPark își asumă cel puțin o parte din vină pentru rateul primei proceduri.

Comentarii

comentarii