Acasă Actualitate Părinții din Dumbrăvița au protestat în fața primăriei împotriva carantinării

Părinții din Dumbrăvița au protestat în fața primăriei împotriva carantinării

532
DISTRIBUIȚI

Zeci de părinți s-au adunat marți seara în fața Primăriei Dumbrăvița pentru a protesta împotriva carantinării anunțate de Prefectura Timiș. Adrian Nicola, directorul școlii gimnaziale a promis protestatarilor că va înainte semnăturile adunate pe Petiție Online subprefectului Mircea Băcală!

Iată textul petiției:

”Solicităm reanalizarea deciziei cu privire la închiderea școlii și a grădiniței din comuna Dumbrăvița, județul Timiș. Dorim prezența fizică a elevilor la cursuri. Elevii au dreptul și merită acces real și egal la educație, în condiții sigure din punct de vedere sanitar, drept pentru care dorim continuarea cursurilor cu prezență fizică. De asemenea, precizăm faptul că alte localități din județul Timiș cu o rată de infectare apropiată de cea din comuna Dumbrăvița nu au fost carantinate, elevii din comunitățile respective având posibilitatea de a participa fizic la activitățile educaționale.      

În plus, există în Dumbrăvița grădinițe și after school-uri private cărora li se permite desfășurarea activității fizice pe perioada carantinei, în schimb școala și grădinița de stat din localitatea noastră este privată de acest drept.      

În perioada de educație online s-a constatat o scădere în ceea ce privește nivelul de asimilare a cunoștințelor de către elevi. La clasele primare formarea deprinderilor  de a citi, de a scrie și de a socoti a avut de suferit în perioada în care orele s-au realizat în mediul online.      

Există numeroase studii specializate care atestă dezavantajele învățământului online, mai ales la ciclul preșcolar și cel primar. În schimb, nu există studii care să releve faptul că școlile sunt generatoare a unui număr mare de cazuri de infectare cu virusul SARS-COV-2.      

Prin absentarea de la școală și grădiniță, copiii vor suferi pierderi majore atât la nivel educațional, cât și la nivel socio-emoțional.      

Copiii noștri își dezvoltă competențele socio-emoționale, precum capacitatea de a interacționa, de a comunica, de a argumenta, de a face față unui conflict și de a-l gestiona, de a fi empatic cu ajutorul profesorilor și al colegilor de clasă/grupă.”

Comentarii

comentarii