Acasă Eveniment Pasajul Jiul – un infern fără sfârşit pentru şoferi

Pasajul Jiul – un infern fără sfârşit pentru şoferi

DISTRIBUIȚI

Şoferii cunosc bine Pasajul Jiul. Este cel care provoacă albirea bruscă a firelor din cap şi nervii ajung la cote maxime. Este acel pasaj care face trecerea dintr-o parte în alta a oraşului, situat pe strada Circumvalaţiunii. Acolo, la acel semafor, începe coada… Şi continuă mult în spate, aproape până trece de cel de-al doilea semafor. Dimineaţa sunt nişte cozi imense pe acel drum – pe strada Circumvalaţiunii. Oamenii pleacă la muncă şi cozile devin insuportabile. Acum că s-au întors şi studenţii în bănci, cozile sunt tot mai mari. A trecut şi 1 Mai şi minivacanţa, toate sunt la locul lor. Şoferii stau minute bune până reuşesc să se elibereze şi să treacă mai departe. Se tot vorbeşte de o a doua cale pentru a traversa dintr-o parte în alta a oraşului, dar nu s-a făcut nimic până acum… Se vorbeşte…
Se vorbeşte despre tot felul de proiecte… de rezolvări. Doar se vorbeşte. Într-un proiect ce se întinde până în 2030 – o viziune a Timişoarei – ce studiază modul cum se va schimba Timişoara până atunci, din mai multe puncte de vedere – infrastructura fiind unul din ele – sunt incluse şi unele dintre soluţiile ce se discută demult. Una dintre soluţii este o pasarelă supraterană, de pe Calea Bogdăneştilor până la conexiunea cu strada Reşiţei. Pasajul Bogdăneştilor ar rezolva toată circulaţia rutieră din partea de Vest a oraşului, nenumărate autovehicule fiind obligate să treacă prin pasajul Jiul sau altele să ocolească tot oraşul. Există şi un proiect pentru a muta calea ferată. E un proiect gândit pentru ani de zile. Timişoara 2030 – o viziune pe mai mulţi ani – dar oamenii suferă acum. Vor suferi şi până în 2030, dar nu ar fi rău dacă s-ar opri această suferinţă. Se tot vorbeşte de a scoate calea ferată din centrul oraşului. Variante sunt multe – dar niciuna nu se pune în aplicare. Reprezentanţii primăriei spun că soluţii sunt mai multe, dar trebuie făcute în colaborare cu cei de la CFR.
Sens giratoriu?
Din ce spune Valeriu Trică, şeful sucursalei Regionale CFR Timişoara, s-a discutat cu primăria pentru a se face un sens giratoriu acolo, pentru a mai debloca circulaţia, semaforul fiind de asemenea un element care “pune piedică” traficului din zonă. “Se preconizează un sens giratoriu acolo. Deocamdată, pe investiţiile CFR nu sunt cuprinse lucrări în zonă. Suntem într-o colaborare cu primăria şi o să vedem ce se poate face acolo”, a spus Valeriu Trică. Oraşul german Rosenheim a rezolvat problema circulaţiei cu pasaje denivelate supraterane. Marius Popovici – împuternicit al preşedintelui Consiliului Judeţean Timiş în relaţiile cu Austria şi Germania – dă şi exemple de localităţi din vestul Europei care au rezolvat problema. “Rosenheim – unul din oraşele partenere ale Timişului – oraş cu circa 50.000 de locuitori, a rezolvat în ultimii ani problema circulaţiei, cu pasaje denivelate supraterane. Ca un cunoscător al oraşelor europene, apreciez cele realizate de administraţia timişoreană în ultimii 20 de ani, dar ca şofer auto, ca si multe alte mii de timişoreni care sunt componenta activă a populaţiei oraşului, consider ca o provocare imediată ameliorarea circulaţiei urbane prin pasaje denivelate, ele constituind cea mai bună soluţie, chiar dacă costurile înseamnă uneori câteva milioane de euro per pasaj. Această intervenţie poate fi promovată şi printr-o iniţiativă a minim 5.000 de locuitori din zonele afectate”, spune Marius Popovici.

 

Comentarii

comentarii