Acasă Economic Pasaje, centură și autostradă

Pasaje, centură și autostradă

DISTRIBUIȚI

Lucrările la pasajul rutier denivelat pe centura de ocolire a Aradului, peste calea ferată Arad- Bucureşti vor începe în câteva zile urmând să fie finalizate în intervalul iunie- iulie 2012, a anunţat vineri, în cadrul unei conferinţe de presă, Eusebiu Pistru, secretar de stat în Ministerul Transporturilor. 

‘Cu mare întârziere, MTI a putut semna contractul de execuţie pentru pasajul denivelat peste calea ferată Arad- Bucureşti, pe DN 7, Km 540+248, cu firma Confort SA din Timişoara, câştigătoare a licitaţiei organizate în luna iulie a anului trecut, după ce contestaţia formulată de către una dintre firmele participante a fost soluţionată. Urmează ca în câteva zile să fie semnat şi contractul cu firma de consultanţă, după care vor începe efectiv lucrările’, a declarat Eusebiu Pistru.  Potrivit acestuia, valoarea investiţiei a fost estimată de proiectant la aproape 12,6 milioane lei, însă licitaţia s-a încheiat la valoarea de 8,04 milioane euro, inclusiv TVA. O parte din suma necesară, aproximativ un milion de euro, a fost deja alocată pentru construcţia pasajului.

 ‘Trecerea existentă la nivel cu calea ferată Arad – Bucureşti, situată pe centura de ocolire Nord a municipiului Arad, reprezintă un punct critic în desfăşurarea fluentă şi în condiţii de siguranţă a circulaţiei pe drumul naţional DN 7. Circulaţia pe calea ferată Arad – Bucureşti (parte a Coridorului 4 pan- european. n. red.) impune circa 74 de închideri ale barierei, cu durata medie de închidere a barierelor de circa 170 minute în 24 ore. Fapt ce conduce la înregistrarea zilnică a unor importante pierderi în exploatare, din cauza staţionării autovehiculelor la barieră’, a precizat Eusebiu Pistru, în prezentarea pe care a făcut-o proiectului. Secretarul de stat a mai precizat că rezultatele aşteptate în urma implementării proiectului constau în economii de aproximativ 7.200.000 euro până în 2015, urmare a reducerii timpului de călătorie, prin eliminarea staţionării autovehiculelor la barieră, alte 500.000 euro urmând a se economisi până în 2015, din reducerea numărului de accidente.
 Conform temei de proiectare şi soluţiilor avizate, pasajul se va construi pe actualul traseul al centurii ocolitoare, urmând ca în perioada execuţiei lucrărilor, circulaţia să se desfăşoare pe o variantă provizorie, pe partea dreaptă a traseului actual al centurii, respectiv a pasajului, de fapt pe vechiul drum pe care s-a circulat în zonă. În cadrul proiectului de realizare a pasajului este prevăzută şi amenajarea racordului cu drumul judeţean DJ 709 spre Şiria, cu intersecţie în T, cu banda suplimentară de viraj la stânga. Pasajul denivelat peste calea ferată Arad- Bucureşti va avea o lungime totală de 322,60 metri. 
În prezent se lucrează la devierea traficului, urmând ca în următoarele două- trei săptămâni să se facă forajele pentru stâlpi. Varianta de circulaţie necesară desfăşurării traficului rutier in perioada de execuţie a pasajului se va proiecta pe o porţiune de drum necesară a fi amenajată după expropriere, în imediata apropiere a actualei centuri, pe partea dreaptă, până la intersecţia cu DJ 709, iar de la această intersecţie, varianta se suprapune cu breteaua de legătură cu DJ 709 spre Şiria.
 Secretarul de stat a mai făcut cunoscut că la pasajul denivelat peste calea ferată din zona CET, care traversează liniile de cale ferată Arad – Brad şi Arad – Curtici, respectiv DJ 709 B Arad – Curtici, a început organizarea de şantier, urmând ca lucrările ce vor fi executate de Societatea de construcţii CCCF Bucureşti, să înceapă peste câteva săptămâni. Pasajul va avea o lungime de 1,4 kilometri şi va fi finalizat, potrivit planificărilor, după 19 luni de la startul lucrărilor, contravaloarea lucrărilor urmând să se ridice la peste 5,7 milioane de euro.
Sursa: AGERPRES

Comentarii

comentarii