Universitatea de Vest din Timișoara (UVT), în calitate de beneficiar, anunță demararea proiectului „Pedagogie digitala pentru cadrele didactice din Regiunea Vest” ID 18, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență, Componenta 15 – Educație / Reforma 5 – Adoptarea cadrului legislativ pentru digitalizarea educației, Investiția 8.
Este un program de formare la locul de muncă pentru personalul didactic și finanțator pentru apelul de proiecte „Pedagogie digitală pentru cadrele didactice din învățământul preuniversitar”. Proiectul este implementat în parteneriat cu Universitatea din București și cu casele corpului didactic din județele Alba, Arad, Caraș-Severin, Gorj, Hunedoara, Mehedinți și Timiş.
Activitățile se vor derula, în perioada 22 octombrie 2024 – 30 septembrie 2025, valoarea totală a contractului de finanțare fiind de 25.008.348,10 lei, din care valoarea eligibilă din PNRR este în cuantum 23.847.840,00 lei, valoarea TVA eligibil aferentă este de 1.160.508,10 lei și valoarea neeligibilă este de 0 lei.
Proiectul „Pedagogie digitală pentru cadrele didactice din Regiunea Vest” vizează dezvoltarea competențelor de pedagogie digitală ale cadrelor didactice din învățământul preuniversitar pentru a proiecta, implementa și evalua activități instructiv – educative în care tehnologiile și metodologiile digitale integrate pedagogic în procesul educațional să faciliteze elevilor experiențe de învățare activă încadrabile în paradigma învățământului centrat pe elev prin crearea unei comunități regionale de învățare și furnizarea unui program inovativ de formare în acord cu cadrul DigCompEdu.
Scopul proiectului este operaționalizat în următoarele obiective specifice:
Os1. – crearea unei comunități regionale de învățare și practică pedagogică digitală care să includă minium 5000 de cadre didactice din județele AB, AR, CS, GJ, HD, MH și TM prin facilitarea interacțiunii între cadrele didactice prin acces la o platformă unică de e-learning și implementarea unui program integrat de activități de formare, schimb de bune practici și mentorat, până la 31 iulie 2025.
Os2. – dezvoltarea competențelor de pedagogie digitală a 6000 de cadre didactice din județele AB, AR, CS, GJ, HD, MH și TM în vederea proiectării, implementării și evaluării de activități instructiv – educative în care tehnologiile și metodologiile digitale integrate pedagogic în procesul educațional să faciliteze elevilor experiențe de învățare activă încadrabile în paradigma învățământului centrat pe student prin ofertarea și implementarea unui program de dezvoltare profesională continuă elaborat în acord cu prevederile cadrului DigCompEdu și cele ale OME 4224/06.07.2022, până la 30 septembrie 2025.
Os3. – dezvoltarea competențelor de elaborare și publicare de resurse educaționale deschise (RED) a 6000 de cadre didactice din județele AB, AR, CS, GJ, HD, MH și TM astfel încât să fie capabile să construiască RED în acord cu standardul Sharable Content Object Reference model (SCOR) și să publice cel puțin 3000 de RED-uri ca model de bună practică, până la 30 septembrie 2025.
Formarea cadrelor didactice pentru competențe digitale integrate pedagogic în contextul educațional constituie un deziderat prioritar pentru orice sistem de învățământ care se vrea cu adevărat pregătit pentru a oferii generațiilor de educabili premise reale la o educație de calitate în vederea integrării dinamice în societatea contemporană.