Acasă Actualitate Perfecţionare profesională pentru cadrele didactice, la Colegiul Tehnic „Valeriu Branişte” din Lugoj

Perfecţionare profesională pentru cadrele didactice, la Colegiul Tehnic „Valeriu Branişte” din Lugoj

DISTRIBUIȚI

proiect branisteColegiul Tehnic ,,Valeriu Branişte” din Lugoj a asigurat, prin proiectul „Profesor format – elev motivat – progres personal şi şcolar asigurat (LLP-LdV/PLM/2013/RO/397)”, formarea profesională în mediu non-formal a 15 cadre didactice din România.

Având drept partener internaţional organizaţia IACP din Roma – Italia, instituţia de învăţământ lugojeană a organizat activităţi de informare, exersare de competenţe psiho-profesionale, discuţii şi dezbateri, vizite şi întâlniri bilaterale pentru participanţii la acest al doilea flux de mobilitate, toate din perspectiva aducerii în sistemul de învăţământ românesc a spiritului şi atitudinii profesionale promovată de metoda „Gordon”. Această metodă insistă pe ideea că reuşita oricărui copil, în şcoală, dar şi în afara ei, este posibilă doar prin transformarea adulţilor din viaţa copilului în partenerii acestuia, resimţiţi ca atare de el. Participanţii au preluat un mesaj clar din partea formatorilor italieni: copiii, indiferent de vârstă, au nevoie de iubire, afecţiune, de înţelegere, au nevoie să fie ascultaţi şi să fie sprijiniţi. Pornind de la nevoile şi valorile tuturor celor implicaţi în educaţie trebuie să se ajungă întotdeauna la situaţii de tip win-win (câştig-câştig) pentru toate părţile. Metoda Gordon are la bază o întreagă experienţă de implementare internaţională, dar, în egală măsură, se bazează pe analizele şi sugestiile unor reputaţi profesori-pedagogi americani precum Carl Rogers şi John Dewey. ,,Mă bucur să constat, la finalul acestui al doilea flux, de faptul că proiectul se îmbunătăţeşte din mers faţă de ideea originală. Întâlnirile organizate pentru participanţi cu diverse instituţii şi organizaţii din Roma sunt experienţe personale şi profesionale de neuitat. Consider că întâlnirea cu părinţii români din Italia, mulţi cu copiii lăsaţi acasă în România, a fost de impact. Participanţii, părinţi şi profesori, au înţeles cât de greu este să fii părinte – suport sau profesor – suport în actualul context social şi economic românesc. Am ascultat nevoile acelor părinţi, doleanţele lor faţă de noi şi, recunosc, ne-am emoţionat atunci când părinţii ne-au cerut să le iubim copiii rămaşi acasă, oricât de complicat sau împovărător ar părea acest lucru” a declarat prof. Cosmin Gheorghe, managerul de proiect. Cu finanţare de la Uniunea Europeană, prin Programul „Învăţare pe toată durata vieţii” – Programul sectorial Leonardo da Vinci – „Persoane aflate pe piaţa muncii”, această formare profesională reprezintă un succes ale cărui efecte se vor vedea concret în relaţiile şcolare din şcolile participante. Proiectul are ca beneficiar Colegiul Tehnic „Valeriu Branişte” din Lugoj, iar ca parteneri Liceul Teoretic „Emil Racoviţă” – Baia Mare, Colegiul Tehnic „Miron Costin” – Roman, Liceul Tehnologic „Traian Grozăvescu” – Nădrag, Liceul Tehnologic „Dacia” – Caransebeş, Şcoala Gimnazială „Eftimie Murgu” – Lugoj, Şcoala Gimnazială nr. 1 – Timişoara şi Şcoala Gimnazială Parţa – judeţul Timiş.

Comentarii

comentarii