Acasă Economic Peste 250 de incidente cibernetice cu impact semnificativ asupra rețelelor de comunicații...

Peste 250 de incidente cibernetice cu impact semnificativ asupra rețelelor de comunicații electronice, consemnate în 2013

DISTRIBUIȚI

Numărul incidentelor cibernetice cu impact semnificativ asupra rețelelor de comunicații electronice destinate publicului a fost, în 2013, de 253, cele mai numeroase vizând serviciile de telefonie mobilă, potrivit datelor prezentate, marți, de directorul executiv al Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații /ANCOM/ Eduard Lovin, la cea de-a 18-a ediție a evenimentului Ziua Comunicațiilor.

“În ultimul an, șase furnizori de rețele sau servicii de comunicații electronice destinate publicului au raportat ANCOM incidente cu impact semnificativ. Astfel, numărul total de incidente cu impact semnificativ raportate, în 2013, este de 253. Numărul mediu de conexiuni afectate de un incident este de 79.000 de utilizatori, iar durata maximă a unui incident a fost de 42 de ore, în timp ce durata medie de aproximativ cinci ore. Durata unui incident reprezintă intervalul de timp dintre momentul în care serviciul începe să se degradeze și până când acesta este restabilit la parametrii inițiali. Pe tip de serviciu, cel mai afectat a fost, în 2013, cel de telefonie mobilă, cu aproape 10 milioane de conexiuni afectate’, a menționat Lovin.
Acesta a afirmat, totodată, că Autoritatea monitorizează, în prezent, implementarea Deciziei 512 cu privire la stabilirea măsurilor minime pentru protejarea rețelelor de comunicații electronice.
“Anul trecut, anunțam că urmează o reglementare în domeniul securității rețelelor. Lucru care s-a întâmplat în toamna lui 2013, prin Decizia 512, care stabilește măsurile minime privind protejarea rețelelor și informarea autorității cu privire la incidente. În prezent, ANCOM își propune să monitorizeze implementarea acestei decizii, să elaboreze rapoartele anuale privind incidentele petrecute și măsurile implementate de furnizori, precum și întocmirea unor ghiduri de implementare care să fie în folosul utilizatorilor și al furnizorilor de conținut. În ceea ce privește securitatea, Autoritatea își propune să optimizeze sistemul de raportare al incidentelor care afectează securitatea și integritatea rețelelor și a serviciilor de comunicații electronice, să utilizeze informațiile care îi sunt puse la dispoziție de operatori pentru a ajuta la o evoluție pozitivă a acestui sector și, nu în ultimul rând, să-și dezvolte consistent expertiza, prin implicarea în activități relevante, atât la nivel național, cât și internațional’, a spus oficialul ANCOM.
Conferința internațională telecom organizată, marți, la București reunește reprezentanți de top din mediul de afaceri, universitar/academic, ambasade, instituții guvernamentale, dar și jucători cheie la nivel decizional, având în audiență 20 de grupe: operatori telecom, furnizori telecom, firme IT&C, energie electrica, petrol și gaze, alimentare cu apă și canalizare/epurarea apelor uzate, auto, bănci, consultanți, retail.

Comentarii

comentarii