Acasă National Peste 4.600 de apeluri în 6 luni la TelVerde anticorupţie. Cele mai...

Peste 4.600 de apeluri în 6 luni la TelVerde anticorupţie. Cele mai multe sesizări, pentru luare de mită

DISTRIBUIȚI

coruptie

Peste 4.600 de sesizări au fost primite la TelVerde al DGA, majoritatea pentru luare de mită, printre apeluri fiind însă şi unele de la persoane care cereau “zece mii” sau reclamau dureri “din cauza unuia cu capacităţi paranormale de dezintegrare, care are un laser cu care îngălbeneşte frunzele”.

La Linia TelVerde a Direcţiei Generale Anticorupţie au fost primite, în prima jumătate a anului, 4.603 apeluri, infracţiunea de corupţie sesizată cel mai frecvent fiind cea de luare de mită, arată DGA. Potrivit reprezentanţilor DGA, numărul apelurilor la Linia TelVerde anticorupţie a scăzut faţă de aceeaşi perioadă a anului 2013, când au fost înregistrate mai mult cu 65 de reclamaţii. “În municipiul Bucureşti au fost sesizate cele mai multe fapte de corupţie, astfel: în primele şase luni ale anului 2013 au fost sesizate 27 fapte de corupţie, faţă de 20 fapte de corupţie înregistrate în aceeaşi perioadă de referinţă din anul 2014”, potrivit sursei citate. În urma sesizărilor la Linia TelVerde anticorupţie au fost întocmite 17 dosare penale, fiind realizate cinci acţiuni de prindere în flagrant. Numărul acestora este mai mic faţă de cel înregistrat în aceeaşi perioadă a anului trecut, când au fost întocmite 32 de dosare penale, arată DGA. Deşi Linia TelVerde este destinată strict semnalării faptelor de corupţie, operatorii primesc deseori şi apeluri în care sunt întrebaţi, de exemplu, “câte cartiere are un sector” sau cu solicitări de genul: “Îmi dai zece mii?”. O altă persoană care a sunat la Linia TelVerde reclama: “Mă doare coloana din cauza unuia cu capacităţi paranormale de dezintegrare, care are un laser cu care îngălbeneşte frunzele”. Linia TelVerde Anticorupţie funcţionează din 2005. La această linie telefonică răspund ofiţeri din cadrul Direcţiei Generale Anticorupţie, de luni până vineri, între orele 8.00 şi 16:00. În timpul săptămânii, după ora 16.00, precum şi în zilele de sâmbătă, duminică şi sărbători legale, intră în funcţiune căsuţa vocală, unde persoanele care vor să facă sesizări pot lăsa mesajele dorite.

Comentarii

comentarii