Acasă Actualitate Pistă de cicloturism de la Timişoara până la graniţa cu Serbia

Pistă de cicloturism de la Timişoara până la graniţa cu Serbia

369
DISTRIBUIȚI

Timişul geme de motoare încinse. Timişenii şi timişorenii aleg maşina pentru a se deplasa dintr-un loc în altul, puţini fiind cei care aleg transportul pe două roţi, fără motor. Asta deşi încep să se mişte lucrurile şi încep să apară piste de biciclete prin oraşul de pe Bega. Asta şi datorită campaniilor care se desfăşoară în Timişoara şi care promovează mersul pe bicicletă. Iar “Verde pentru Biciclete” (“Verde pentru biciclete” este o mişcare pentru pedalare susţinută de Fundaţia Bega Timişoara, în colaborare cu Clubul Sportiv Gratzu şi ECO CLUB Timişoara) e o campanie grăitoare în acest sens, care a făcut multe acţiuni de succes pentru a promova mersul pe bicicletă.

Studiul de Fezabilitate e gata

Acum, Consiliul Judeţean Timiş a finalizat proiectul „Studiu de Fezabilitate pentru valorificarea potenţialului turistic transfrontalier incluzând pista de cicloturism de-a lungul râului Bega, în aval de Timişoara”, derulat în cadrul Programului de Vecinătate România – Serbia, Phare CBC 2006, Prioritatea 2, Măsura 2.1. Fondul Comun al Proiectelor Mici, Linia Bugetară B22.0202.
Valoarea totală a proiectului este de 47.288 euro, din care: 42.288 euro reprezintă finanţarea europeană ( fonduri Phare), iar 5.000 euro – cofinanţarea CJ Timiş. Durata de implementare a proiectului a fost de 12 luni, iar partenerii Consiliului Judeţean Timiş în proiect au fost ADETIM şi municipalitatea Novi Becej (Serbia) .

Timişoara – Sânmihai… până la graniţa cu Serbia

O categorie de turism apreciată peste tot e cicloturismul. Ce poate fi mai frumos decât să admiri natura de pe bicicletă, fără să o poluezi cu motorul maşinii? Ungurii te întâmpină cu piste de bicicletă imediat ce treci graniţa. Grupurile ţintă sunt turiştii (români şi sârbi), populaţia din aria de cooperare transfrontalieră, agenţii economici din aria de cooperare transfrontalieră. Obiectivul proiectului de la noi îl reprezintă dezvoltarea potenţialului turistic local, judeţean şi regional, promovarea cooperării transfrontaliere prin dezvoltarea unor forme de turism alternativ (cicloturism), realizarea Studiului de Fezabilitate care stă la baza realizării investiţiei, respectiv a pistei de cicloturism pe traseul: Timişoara ( Freidorf – zona podului CF Modoş) – Utvin – Sînmihaiu Român – Uivar – Otelec – graniţa cu Serbia. Pista va avea dublu sens şi lăţimea de doi metri şi o lungime de: aproximativ 37 de km. Pista de biciclete începe pe malul stâng al râului Bega, din Timişoara – zona podului Modoş -, până la Utvin, după care traversează pe malul drept, pe traseul Utvin – Sînmihaiu Român – Uivar – Otelec, până la graniţa cu Serbia. Însă până când această pistă de biciclete numai bună pentru cicloturism va deveni realitate, va mai dura ceva, se vor organiza licitaţii, apoi se va  trece la lucru, fiecare proiect având etapele lui pe care trebuie să le parcurgă. Bicicliştii aşteaptă să parcurgă acest traseu de cicloturism…

Comentarii

comentarii