Acasă Administraţie Podul Jiul s-a înecat în regulamentele de la Apele Române

Podul Jiul s-a înecat în regulamentele de la Apele Române

DISTRIBUIȚI

Noul pod Jiul, care ar trebui ridicat peste Bega, în prelungirea pasajului şi a străzii Jiul stă pe loc pentru că aşteaptă un aviz de la Apele Române, principala problemă fiind aceea de nivel al podului faţă de luciul de ape. Care ar trebui să fie cu aproape jumătate de metru mai mare decât prevedea proiectul realizat de o firmă austriacă, după specificațiile oferite de Primăria Timișoara.

Primarul Nicolae Robu susţine că dacă ar exista bunăvoinţă, s-ar putea circula pe Bega şi pe sub un pod cu regimul de înălţime proiectate la Jiul, aşa cum este în întreaga Uniune Europeană.

„Stăm pe loc cu podurile, este o situaţie aberantă. În ţări cu tradiţie, în care se navighează pe canale diferite şi cu nave diferite, specifice pentru fiecare tip de canal, normativele sunt diferenţiate. (…). Cu vaporaşele noastre se poate circula fără nicio problemă pe sub podurile noastre. Totuşi, ni se cere mai mult (ca distanţă între luciul de apă şi baza podului, n.r.). De ce, răspundeţi dumneavoastră.

La Jiul, stăm pe loc de un an, nu putem începe construirea podului din cauza lipsei avizului de la Administraţia Apelor Române, care cere o distanţă cu peste 40 cm mai mare decât prevede proiectantul. Proiectantul spune că îl poate face şi cu doi metri mai sus, dar costurile pe care le comportă ridicarea sunt foarte mari”, a spus primarul Nicolae Robu.

Edilul nu înţelege logica acestei cerinţe, din moment ce la Podul Michelangelo s-a stabilit deja o înălţime, acesta fiind, de altfel, şi cel mai jos pod.

 

Directorul ABA Banat, Titus Bojin declara, în luna iulie, că ar trebui luat ca referință Podul Traian:

„Am stabilit că mergem la nivelul celui mai jos pod, în afară de Podul Michelangelo, care s-a construit prin anii 70, la o cotă extrem de joasă. Am mers pe cota Podului Traian, care are cota de 89,76. Celelalte sunt toate mai sus. Podul Michelangelo a fost o greșeală de construcție la momentul respectiv. Trebuie să discutăm dacă ei se pot încadra acolo. Noi mai jos de cota Podului Traian nu putem să ne asumăm răspunderea, pentru că există un regulament, este o lege care aprobă nivelul podurilor peste Bega. Noi am mers în prima fază la nivelul celui mai înalt pod, în perspectiva de navigabilitate. Am înțeles că nu se potrivește zonei respective, cu strada Jiul care iese de sub pasajul CFR. Noi le-am dat cotele, iar ei au venit cu alte cote. Dacă se conformează, primesc avizul fără probleme. Dar trebuie să găsească soluțiile tehnice”, a precizat Titu Bojin, conform tion.ro.

 

Comentarii

comentarii