Acasă Actualitate Poluarea cu praf în Timişoara şi zgomotul mare continuă să facă viaţa...

Poluarea cu praf în Timişoara şi zgomotul mare continuă să facă viaţa grea cetăţenilor

DISTRIBUIȚI

FOTO

Poluarea cu praf şi zgomotul prea mare din Timişoara continuă să facă viaţa grea cetăţenilor. Autorităţile se chinuiesc de mai mulţi ani să aducă această poluare la limitele normale, dar inutil. Zoltan Marossy, subprefectul de Timiş, a declarat, joi, 29 martie, că acea Comisie mixtă de control s-a reactivat, iar din 15 martie şi-a reluat inspecţiile.

 

Control la şantierele de construcţii

„Am cerut să se verifice şantierele de construcţii din Timişoara şi localităţile periurbane, a maşinilor de mare tonaj, a tractoarelor şi a altor utilaje ce intră în oraş”, a spus Marossy. Conform Gărzii Naţionale de Mediu – Comisariatul Regional Timiş, normele de poluare sunt depăşite cu 5-6% în mod constant. Potrivit Comisiei Europene, limita maximă a prafului, PM10, este de 50 de micrograme/m3/zi, dar nu mai mult de 35 zile/an. În 2011, la staţia TM-1 Calea Şagului, s-au înregistrat 64 depăşiri, iar la staţia TM-5 Calea Aradului, 56 depăşiri. Conform Agenţiei Regionale de Protecţia Mediului Timişoara, în luna ianuarie, s-au efectuat un număr de 7 determinări de acustică urbană. S-au înregistrat depăşiri ale limitei maxime admise în proporţie de 28,6% din totalitatea punctelor de măsurare.

Propuneri pentru reducerea poluării

Raportul sinteză a Comisiei de Experţi constituită pentru a analiza şi redacta recomandările din cadrul audierii publice „Timişoara inspiră – opriţi poluarea aerului acum!” a înaintat mai multe propuneri, în scopul reducerii poluării în Timişoara. Astfel, pentru transportul în comun este nevoie de închiderea traficului cu maşini în zona centrală; crearea unor zone verzi, unde să fie permis accesul doar vehiculelor cu un standard de emisii determinat; reducerea transportului privat cu combustibili uzuali (benzină, motorină etc); organizarea unor cursuri de conducere ecologică pentru toţi; transport în comun pe râul Bega; îmbunătăţirea ofertei de transport public, prin crearea unor linii noi, extinderea orarului, creşterea frecvenţei şi dezvoltarea unei reţele de transport în comun integrat; benzi pietonale care să străbată oraşul; posibilitate reală de a folosi bicicleta; sincronizarea tuturor semafoarelor de pe artele principale şi setarea lor pe galben intermitent după ora 12 noaptea; înlocuirea treptată a mijloacelor de transport în comun, a taxiurilor şi a maşinilor deţinute de instituţiile publice cu maşini electrice, contruirea centurii ocolitoare a localităţii Parţa.

În ceea ce priveşte şantierele de construcţii şi marii poluatori, s-a propus: introducerea unor noi obligaţii privind controlul poluării la acordarea autorizaţiilor de demolare-construire şi elaborarea unui ghid de bune practici pentru aceste lucrări; realizarea de controale periodice pe şantierele mari şi mici şi realizarea unui control mai strict al operatorilor economici care desfăşoară activităţi poluante şi amendarea marilor constructori în cazul în care depăşesc limitele admise.

Comentarii

comentarii