Acasă Actualitate Primăria Timișoara a lansat o nouă interfață pentru plata online a impozitelor...

Primăria Timișoara a lansat o nouă interfață pentru plata online a impozitelor și amenzilor locale. Funcționalități suplimentare pentru cei din domeniul cultural

DISTRIBUIȚI

Începând de luni, 16 ianuarie, odată cu reînceperea programului de lucru cu publicul la Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara, au fost reluate și plățile online ale impozitelor și amenzilor locale. Cei care au intrat pe pagina respectivă au putut observa și noua interfață lansată de primărie. Pe lângă noul aspect, aceasta aduce și funcționalități noi: înregistrarea online a declarațiilor privind spectacolele si activitățile culturale, emiterea certificatului fiscal și informații despre stadiul declarațiilor depuse.

„Digitalizăm procese interne, dar lucrăm și să îmbunătățim ceea ce avem deja. Timișorenii își pot plăti impozitele fără să fie nevoiți să stea la coadă mult timp, dar pentru mulți platforma veche era greoaie. Avem de azi, un design modern, acceptăm semnătura electronică și nu le mai cerem timișorenilor să meargă fizic la Direcția Fiscală doar ca să-și facă un cont. Reducem din drumurile inutile, reducem din birocrație și, în spatele fiecărei schimbări, lucrăm din greu pentru a îmbunătăți procesele interne. Vrem să ușurăm modul în care cetățenii se pot adresa administrației, pentru că acesta este rolul unei primării moderne”, transmite primarul Dominic Fritz.

În clipa de față, 80% din persoanele juridice din Municipiul Timișoara au cont pe site-ul DFMT. La persoanele fizice, procentajul este de 45%. În 2022, 35% din timișoreni și-au plătit impozitele online. Scopul transformării interfeței este de a crește această cifră în anul 2023.

„Noua interfață are un design care se adaptează la dispozitivul utilizat, fiind ușor de accesat atât pe computer, cât și pe mobil. Declarațiile privind spectacolele și activitățile culturale pot fi, pentru prima oară, înregistrate și online – înregistrarea biletelor/abonamentelor, decontarea impozitului pentru bilete vândute, procesul verbal de anulare sau distrugere. Toate declarațiile pot fi urmărite mai ușor, plata tuturor impozitelor și taxelor se va putea face printr-un click. De asemenea, noua interfață permite și plata amenzilor în termen de 15 zile de la emiterea lor. Actualizarea datelor din cont nu mai necesită transmiterea unor documente către Direcția Fiscală”, transmit reprezentanții primăriei.

Impozitele pe clădiri, terenuri sau asupra mijloacelor de transport se poate face atât online, cât și fizic la casieriile din incinta sediului DFMT de pe strada Demetriade (incinta Iulius Mall), dar și la oficiile poștale din oraș. Pentru plata cu anticipație, până la data de 31 martie 2023, a impozitului pe clădiri, a impozitului pe teren sau a impozitului pe mijloacele de transport, datorat pentru întregul an 2023 de către contribuabilii persoane fizice și persoane juridice, se acordă și în acest an o bonificație de 10%.

Cetățenii care nu au un cont își pot crea unul cu ușurință, completând formularul de înregistrare și semnând atât olograf, cât și electronic. Formularul completat trebuie trimis la registratura electronică a Direcției Fiscale, la office@dfmt.ro, împreună cu o copie după buletin. Serviciul Suport al Direcției Fiscale vă stă la dispoziție luni – joi, orele 09.00 – 16.30 și vineri, orele 09.00 – 14.00.  Numărul de contact este +40 256 408 192. Platforma este disponibilă aici: https://plata.dfmt.ro  Plata online a impozitelor se poate realiza, de asemenea, de pe https://ghiseul.ro.

Comentarii

comentarii