Acasă Administraţie Primăria Timișoara amână reforma managementului parcărilor. Abonamentele TimPark de tip „locatar” și...

Primăria Timișoara amână reforma managementului parcărilor. Abonamentele TimPark de tip „locatar” și cele „gratuite”, prelungite automat până la finalului anului

716
DISTRIBUIȚI

În ședința Consiliului Local Timișoara de marți, 25 mai, s-a aprobat prelungirea pentru încă șase luni a contractului de concesiune pentru parcările din municipiu, început încă din 2005. Conform hotărârii, serviciul TimPark al Societatea Drumuri Municipale SA (SDM) va avea aceleași prevederi și pentru perioada 1 iulie – 31 decembrie 2021, după cum au solicitat reprezentanții companiei printr-o adresă trimisă municipalității pe 18 mai.

Prețurile vor rămâne aceleași, iar cei care au achitat sau au primit deja un abonament de tip „locatar” sau „gratuit” la începutul anului nu vor mai trebui să îl plătească din nou. La încheierea duratei acestui contract, din câte spune executivul, se va încerca trecerea administrării parcărilor direct la primărie, fără terți. Cel mai probabil, va fi preluat modelul din Cluj, care presupune înființarea unui serviciu dedicat administrării parcărilor în organigrama primăriei.

Proiectul de hotărâre pentru prelungirea contractului a fost aprobat fără nicio discuție. De abia la finalul ședinței, fostul viceprimar Dan Diaconu, actualmente doar consilier local PNL, a reclamat faptul că, prin întârzierea reformei, ar urma să fie puși din nou oamenii pe drumuri pentru prelungirea abonamentelor. Actualul viceprimar Ruben Lațcău a explicat că, cel puțin pentru abonamentele de tip „locatar”, nu va fi nevoie de acest lucru. Conform documentelor care au însoțit proiectul de hotărâre de consiliu local, același lucru se va întâmpla și pentru cele din categoria „gratuite”.

„Astăzi am prelungit cu șase luni contractul de concesiune și de administrare a parcărilor pentru SDM. Reforma a întârziat un pic, lucru care a pus oamenii pe drumuri cu abonamente pe șase luni, ulterior alte abonamente pe șase luni. Vă spun cu siguranță că abonamentul meu se termină odată cu contractul. Ar trebui să merg să îmi fac un alt abonament. Poate că lucrurile ar putea fi rezolvate, însă aș avea o rugăminte. În următoarele șase luni, în paralel cu reforma, să facem și un nou contract de concesiune, de rezervă, poate că va trebui să îl folosim. Măcar ca draft să existe pentru anii următori, să nu ne mai găsim în situația asta –  nici nu mai putem prelungi, din ce știu eu – și să existe o fluiditate din punctul acesta de vedere, în relația cu oamenii”, a spus Diaconu, în interpelarea de la finalul ședinței.

„Nu se va mai plăti încă un abonament. Taxa care a fost plătită la începutul anului a fost, practic, pe șase luni, dar a fost pe tot anul ca valoare. Prin această prelungire operată astăzi, durata acestui abonament pentru locatari se va prelungi. Dumneavoastră, ca locatar care aveți un abonament rezidențial, veți avea o prelungire pe acel abonament. Motivul pentru care suntem situația asta este pentru că vrem să avem o marjă de siguranță, pentru că operăm niște modificări sistemice în modul în care a funcționat sistemul de management al parcărilor, practic îl scoatem din SDM și va trebui să fie administrat de primărie”, i-a răspuns viceprimarul Ruben Lațcău.

Acesta a venit și cu două exemple din țară privind modul de administrare a parcărilor – Cluj și Oradea. Și Timișoara se va inspira din unul dintre acestea. Lațcău a explicat: „În Oradea, de exemplu, sistemul de management al parcărilor este în întregime în aparatul primăriei, în vreme ce în Cluj există un serviciu de utilitate publică în subordinea primarului, care administrează serviciul de parcări publice. Și noi vom merge, cel mai probabil, spre a doua opțiune ca organizare pentru sistemul TimPark”.

Contractul între primărie și SDM, societate cu acționar unic Consiliul Local Timișoara, pentru concesiunea parcărilor a fost semnat prima dată în ianuarie 2005, pentru o perioadă de 11 ani, până la finalul lui 2015. La finalul acestuia, a fost operată o nouă prelungire, până pe 30 iunie 2021. Între timp, în 2013, SDM a fuzionat cu ADP (SC Administrarea Domeniului Public SA). Pe viitor, din câte spune Lațcău, s-ar putea ca reorganizarea sistemului de parcări să fie îngreunată de acest aspect.

„În momentul ăsta, suntem în punctul de eliberare a actelor juridice și a întregului plan prin care vom putea până la urmă să folosim baza materială a SDM-ului. În momentul în care au fost date de la ADP la SDM, ele sunt ale unei companii private, iar noi nu putem să le luăm de acolo decât dacă le achiziționăm sau dacă găsim altă cale prin care să le folosim, printr-un contract de folosință. Toate aceste lucruri sunt acum în curs de clarificare”, a conchis viceprimarul.

Comentarii

comentarii