Acasă Administraţie Primăria Timișoara, amendată de Garda de Mediu pentru gunoaiele de lângă toaletele...

Primăria Timișoara, amendată de Garda de Mediu pentru gunoaiele de lângă toaletele „ecologice” din zona malurilor Begăi

DISTRIBUIȚI

Joi, 12 august, reprezentanții Gărzii de Mediu anunță că Primăria Timișoara a fost amendată pentru gunoaiele din zona malurilor Begăi, adunate în mod special lângă toaletele ecologice și a stațiilor de îmbarcare pe vaporașe. Primăria a încheiat încă din 29 iunie un contract cu o firmă din Harghita, Euro Ecologic SRL. Controalele Gărzii de Mediu s-au realizat pe 9 și 10 august, după apariția unor reportaje ale unei televiziuni naționale.

„În urma urma apariției în mass-media a unui material difuzat pe un post de televiziune national, comisarii din cadrul GNM- Comisariatul Județean Timiș s-au autosesizat cu privire la depozitarea neconformă a deșeurilor în zona stațiilor de îmbarcare pe vaporașele ce navighează pe canalul Bega. In urma verificărilor efectuate în perioada 09.08.2021 – 10.08.2021, s-a constatat că cele semnalate în mass-media se confirmă. Pentru neconformitățile constatate GNM CJ Timiș a aplicat sancțiune contravențională la UAT Timișoara conform Legii 211/2011, art.59,alin.(1), lit.e și a dispus măsuri în vederea salubrizării zonelor identificate cu deșeuri abandonate”, a transmis joi, pe Facebook, Garda de Mediu Timiș.

Articolul încălcat sună astfel: „Articolul 59 (1) Autorităţile administraţiei publice locale, inclusiv a municipiului Bucureşti, au următoarele obligaţii: (…) e) asigură şi răspund pentru colectarea separată, transportul, neutralizarea, valorificarea şi eliminarea finală a deşeurilor, inclusiv a deşeurilor menajere periculoase, potrivit prevederilor legale în vigoare”. Pentru neregulile descoperite, amenzile sunt între 5.000 și 15.000 de lei.

Problemele cu toaletele „ecologice” de pe malurile Begăi nu sunt noi, Ziua de Vest prezentându-le încă din luna mai. Până nu demult, de acestea se ocupa Horticultura SA, cu toate că în contractul încheiat cu primăria privind întreținerea parcurilor nu exista o astfel de prevedere. Oficial, însă, de acestea, în ultimii ani, nu se ocupa nimeni.

Starea toaletelor ecologice, în luna mai, nu foarte diferită de cea din prezent

Procedura de atribuite a contractului a început pe 14 mai, când viceprimarul Cosmin Tabără și angajații uneia dintre direcțiile de Patrimoniu au înaintat documentația necesară, cu toate că nu era neapărat obligația lor. „Am primit sesizări de la cetățeni, au existat și videoclipuri pe Facebook cu condițiile din aceste toalete. Arătau îngrozitor”, ne spunea atunci „vicele”. Tot acesta menționa faptul că actuala administrație ar dori să schimbe toaletele, însă unele „ultramoderne” ar fi „mai scumpe”. În orice caz, cele existente trebuie folosite măcar până în 2023, fiind achiziționate pe fonduri europene.

Conform contractului semnat pe 29 iunie cu Euro Ecologic SA, primăria se obligă să plătească 72.000 de lei pentru contractul valabil un an de zile. În schimb, prestatorul se obliga să presteze serviciile amintite cu forța de muncă și echipamentele proprii, dar și să trimită un delegat care să verifice situația în teren.

Situația pe care au întâlnit-o comisarii Gărzii de Mediu:

Sursă foto: Garda de Mediu – Facebook

Comentarii

comentarii