Acasă Administraţie Primăria Timișoara, protocol cu Direcția Județeană pentru Cultură Timiș pentru întocmirea unui...

Primăria Timișoara, protocol cu Direcția Județeană pentru Cultură Timiș pentru întocmirea unui inventar al clădirilor istorice

DISTRIBUIȚI

Consilierii locali din Timișoara urmează să voteze un proiect de hotărâre prin care primăria și Direcția Județean pentru Cultură Timiș să încheie un acord pentru realizarea documentului „Obligația privind folosința monumentului istoric”. Vorbim de o obligație legală de întocmire a unui inventar cu clădirile istorice din municipiu, în care să fie specificate și datele de identificare, date despre starea generală, dar și anumite obligații ale proprietarilor pentru păstrarea acestora. Practic, în baza eventualului acord, DJC ar urma să întocmească acest document, iar primăria va pune la dispoziție arhivele cu documente.

„Primăria Municipiului Timișoara va oferi acces specialiștilor direcției la imobilele pe care le are în proprietate sau administrare și va pune la dispoziție, cu titlu gratuit, documente relevante din arhiva instituției”, transmit reprezentanții primăriei printr-un comunicat de presă. Atașat proiectului de hotărâre este și protocolul. De aici aflăm că durata înțelegerii va fi de patru ani.

În raportul de specialitate care însoțește proiectul de hotărâre aflăm mai multe detalii: „Prioritate vor avea imobilele aflate în Situl urban «Fabric» (I),  poz. 61, Cod TM-II-s-B-06096, în Lista Monumentelor Istorice – 2015 și se va putea continua până la acoperirea tuturor imobilelor cuprinse în zone istorice protejate. În condiţiile prezentului Protocol şi cu respectarea prevederilor legale, pentru clădirile monument istoric, clădirile istorice din ansambluri și/sau situri, sunt stabilite obiectivele care trebuiesc (trebuie – n.r.) îndeplinite. Totodată, se stabilește modalitatea de realizare a acestora, prin vizite în teren pentru colectarea de date privind starea generală de conservare a monumentului istoric și realizarea bazei de date pentru fiecare imobil, precum și redactarea Obligației privind folosința monumentului istoric și comunicarea acesteia către proprietari”.

Cumva adiacent subiectului, reprezentanții primăriei țin să amintească de biroul proaspăt-înființat dedicat reabilitării clădirilor istorice. „Reamintim proprietarilor de clădiri monument istoric că pot beneficia de servicii de consultanță cu titlu gratuit, oferite de specialiștii Biroului Reabilitare Cartiere Istorice și Monumente al Primăriei Municipiului Timișoara, situat pe Ștefan cel Mare nr. 2. Programul de lucru cu publicul este de luni până vineri, în intervalul orar 9,00 – 16,00. Programări se pot face la 0752 224.171 sau 0374 555.160, mail: reabilitare.monumente@primariatm.ro”.

Comentarii

comentarii