Acasă Actualitate Primarul Dominic Fritz caută o firmă de avocați care să se judece...

Primarul Dominic Fritz caută o firmă de avocați care să se judece cu salariații nemulțumiți de noua organigramă

DISTRIBUIȚI

Marți, 3 august, pe ultima sută de metri, consilierii locali au fost chemați „de îndată” într-o ședință extraordinară, cu trei puncte pe ordinea de zi, unul prin care să își aleagă președintele de ședință pentru următoarele luni, altul prin care să delege o firmă de avocatură care să reprezinte primăria în procesele cu salariații nemulțumiți de noua organigramă și un al treilea pentru atribuirea către SDM a contractului pentru modernizare Căii Buziașului. Ședința s-a desfășurat imediat după cea festivă în care și-au primit distincțiile noii cetățeni de onoare ai Timișoarei.

Evident, cel de-al doilea punct atrage cel mai mult atenția. Cu o săptămână în urmă, în ședința ordinară a Consiliului Local, s-a discutat despre plângerea prealabilă depusă de Culiță Chiș, fost director al Direcției Tehnice (DGDPPRU). Recent, sindicatul angajaților și personalului contractual a dat în judecată HCL-ul din iulie prin care s-a aprobat restructurarea aparatului de specialitate. Tot cu o săptămână în urmă, președintele sindicatului, Tiberiu Negrei, s-a plâns că plângerea prealabilă a organizației sale nu a fost prezentată în aceeași ședință.

„Cele două motive prezentate în conținutul referatului de aprobare sunt: a). specificul litigiilor – litigii de muncă; b). existența unor relații personale și profesionale între juriștii din aparatul de specialitate și ceilalți funcționari care pot afecta imparțialitatea, obiectivitatea și eficiența instrumentării dosarelor existente pe rol, precum și a dosarelor care urmează să fie deduse judecății. Pe lângă cele două argumente prezentate de semnatarii referatului de aprobare mai există o justificare care ține de managementul riscului – unul din riscuri fiind exercitarea necorespunzătoare sau neexercitarea atribuțiilor de serviciu pe fondul unor convingeri personale care pot să nu aibă nici o legătură cu spețele deduse judecății și un risc care vizează securitatea informațiilor și a strategiilor de abordare a spețelor în care sunt implicați angajați din aparatul primarului”, se arată în raportul de specialitate semnat de proaspăt-numitul șef al Serviciu Juridic, Hîldan – Macavei Alin – Marian.

„După cum știți, cam orice reorganizare mai reală aduce cu ea și niște litigii. Avem două dosare pe rol, deocamdată, pe suspendarea hotărârii, unde suntem foarte încrezători că vom câștiga, dar presupunem că s-ar putea să urmeze și alte litigii. De aceea, serviciul juridic vă propune să externalizăm aceste servicii. Sunt colegi și nu vrem să punem colegii într-o situație ciudată, să lupte în instanță împotriva colegilor și foștilor colegi. Este unul care iese din comun față de ce are de-a face biroul de contencios. Nu ne așteptăm la o factură foarte mare. Ar fi încredințat serviciul juridic să ceară câteva oferte, iar în funcție de prețul pe oră să aleagă”, s-a mai justificat Fritz în timpul ședinței.

Viceprimarul Cosmin Tabără, de altfel avocat de profesie, a spus că, în principiu, nu ar exista vreo problemă cu externalizarea, dar nici nu ar ezita să lase Serviciul Juridic să se ocupe. „Colegii noștri juriști, dacă ar ieși prost din punct de vedere al instituției, în sensul că solicitarea ar fi admisă, ar putea fi bănuiți de relații de prietenie cu cei care contestă. Faptic, nu prea sunt întrunite aceste condiții legale, aceste bănuieli sunt doar expuse. Avem un nou șef la juridic, angajat de câteva zile. Ar putea reprezenta el instituția, și atunci nu ar fi o problemă din acest punct de vedere. Aș dori ca această selecție să se facă cu o firmă de avocatură din Timișoara pentru că sunt cu totul alte costuri. (…) Știu că sunt foarte mulți colegi (avocați – n.r.) buni pe litigii de muncă”.

Până să fie supus la vot proiectul, consilierii locali au mai avut câteva întrebări, Marius Craina a cerut o adresă din partea Serviciului Juridic. Simion Moșiu a amintit că, de obicei, judecătorii dau dreptate salariaților și sindicatelor. Adrian Lulciuc a mai cerut o adresă din partea Curții de Conturi, Acestora, primarul Dominic Fritz le-a spus că tocmai raportul de specialitate este semnat de Serviciul Juridic, iar reprezentanții Curții de Conturi ar fi aprobat, într-o discuție pe alt subiect, dispunerea celor necesare pentru câștigarea cât mai multor procese. În privința noului șef de la „Juridic”, Fritz a mai spus că acesta este numit prin detașare și, cum procesul ar putea fi unul de durată, s-ar recomanda, totuși, o firmă privată.

O replică mai lungă, a avut-o, prin platforma online, Radu Țoancă: „Nu mi se pare normal să avem compartimente dedicat în primărie și când sunt spețe dificile să externalizăm serviciile. Hai să desființăm Serviciul Juridic și să scoatem la licitație toate serviciile de reprezentare juridică! Și angajații de la juridic, poate, îi cunosc și pe colegii din barou, nu se prea susține argumentul”.

Până la urmă, cu 18 voturi „pentru”, două „împotrivă” și o abținere, proiectul a fost aprobat.

De asemenea, în cadrul aceleiași ședințe, consilierii locali au fost de acord să pună SDM-ul să se ocupe de modernizarea Căii Buziașului. Dintr-un proiect total de 24 de milioane de lei, prima etapă, cea votată de consilierii locali, ar costa puțin sub șapte milioane. Acest proiect a fost aprobat în unanimitate.

Comentarii

comentarii