Acasă Actualitate Primarul face pe eroul doar pe Facebook. În 2015, Robu susținea prelungirea...

Primarul face pe eroul doar pe Facebook. În 2015, Robu susținea prelungirea contractului cu Retim și după 2018

DISTRIBUIȚI

Timişoara este inundată de gunoaie, Retim nu face faţă, iar pentru că oraşul este sufocat de mizerie, se caută responsabili. Deşi susţine că îşi asumă semnături şi decizii care-i aparţin, primarul Nicolae Robu a scos vineri din sertar un contract al primăriei cu Retim, care poartă semnătura fostului viceprimar Sorin Grindeanu, din timpul administraţiei Ciuhandu. Inclusiv contractul de prelungire a serviciilor Retim, care poartă semnătura lui Sorin Grindeanu.

Edilul susţine că nu el a vrut să mai vorbească despre cel pe care nici nu îl mai numeşte, ca să  nu-i facă reclamă, ci că prietenii au insistat să iasă cu contractele semnate de Grindeanu şi să le arate presei. Numai că acei prieteni nu l-au informat pe Nicolae Robu că hotărârea CLT în cauză a fost abrogată şi că prelungirea contractului poartă chiar semnătura lui.

“Consider că astfel de personaje nu merită să fie luate în seamă. Este vorba despre cel care va rămâne în istorie asociat cu sintagma ‘noaptea ca hoţii’. În loc să-şi vadă de treabă, ruşinat de funcţiile deţinute până în prezent şi de ce a făcut şi nu a făcut câtă vreme a avut şansa să fie prim-ministru al României, şi-a găsit să se bage în seamă. De dragul colegilor mei, îi dau importanţă”, a început Nicolae Robu subiectul, după care a continuat cu explicaţiile:

“În urmă cu câţiva ani, când a apărut discuţia despre prelungirea contractului cu Retim, am făcut cunoscut documentul pe care îl prezint astăzi, pentru că acest individ (Grindeanu, n.r.) a avut nesimţirea să spună că nici vorbă să fi semnat el prelungirea contractului şi să mă acuze pe mine că aş minţi, catalogându-mă drept mitoman. Iată actul adiţional la HCL 296/29.07.2010. Nu eram primar atunci (…). Articol unic: ‘se prelungeşte contractul pentru o perioadă egală cu jumătate din durata sa iniţială, respectiv patru ani, cu începere de la data de 4 august 2014 până la data de 4 august 2018’. Din partea Municipiului Timişoara semnează primarul Gheorghe Ciuhandu, viceprimar Sorin Grindeanu. Iată! Ce tupeu trebuie să ai, să vii să negi aşa ceva şi să îl acuzi pe cel care nu avea ce face şi a trebuit să ducă mai departe, să recunoască prelungirea, în baza contractului iniţial”, s-a plâns Nicolae Robu.

Pe de altă parte, el şi-a reîntărit nemulţumirea faţă de prestaţia Retim, scuzându-se că mai mult de atât nu îi permite legea să facă.

“Nu am nicio autoritate să schimb directori sau să aplic sancţiuni. Nu am, pentru că nu-mi dă voie legea. Cetăţenii trebuie corect informaţi. (…). Am dat ordin să se spele şoselele, dar ei o fac superficial. Ar trebui să spele şi cu furtunul, dar nu o fac decât cu o mătură rotativă, cu apă (…)”, a mai spus Robu. Primarul știe doar să se plângă de ”greaua moștenire” dar dacă ar citi contractul cu Retim ar putea afla că primăria are dreptul ”de a extinde sau restrânge numărul de străzi pe care se efectuează serviciul de salubrizare stradală sau de a mări sau reduce frecvența de efectuare a unor activități specifice (măturat manual sau mecanic, spălat manual sau mecanic, stropit etc.)”. Este însă mai simplu să faci pe eroul pe Facebook.

Episodul 2015

În ceea ce privește contractul cu societatea de salubrizare Nicolae Robu uită că acum trei ani voia cu orice preț să-l prelungească după 2018. Atunci se înțelegea perfect cu fosta conducere Retim.

În vara anului 2015 Primăria Municipiului Timişoara a solicitat Consiliului Concurenţei exprimarea unui punct de vedere cu privire la posibilitatea de prelungire a contractului de concesiune a serviciului de salubrizare în vigoare încheiat de autorităţile administraţiei publice locale din  Municipiul Timişoara cu întreprinderea S.C. RETIM ECOLOGIC SERVICE S.A., după data de 04.08.2018, în vederea realizării investiţiilor prevăzute în “Programul de realizare a investiţiilor şi aportul acestora în gestiunea integrată a deşeurilor în Municipiul Timişoara” anexă la contract.

La data de 14.06.2011, Consiliul Local Municipal Timişoara a adoptat Hotărârea nr. 211 privind modificarea şi completarea contractului de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare a localităţilor prin concesiune nr. SC 2006-15414/31.07.2006, conform căreia se modifică punctul 3 din Programul de investiţii în sensul înlocuirii staţiei de compost aerobă cu staţie de compost cu fermentare uscata complet închisă şi realizarea acesteia din urmă până la data de 01.02.2014. Potrivit acestui act normativ, contractul de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare este prelungit pe o durată de 25 de ani, începând cu data de 04.08.2014 (până la data de 04.08.2039), în condiţiile în care se realizează la termen investiţia prevăzută în Programul de investiţii, apreciindu-se că este necesară această durată pentru amortizarea investiţiei respective. Potrivit prevederilor aceluiaşi act normativ, în situaţia nerealizării investiţiei în termenul prevăzut, prelungirea contractului de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare a localităţilor prin concesiune nr. SC 2006-15414/31.07.2006 încheiat cu RETIM se va face doar pe o perioadă egală cu jumătate din durata sa iniţială, prin acordul de voinţă al părţilor, conform art. 8 din respectivul contract, în speţă cu 4 ani.

Pentru că RETIM nu a realizat investiția, primarul a prelungit contractul

Potrivit UATM Timişoara, având în vedere faptul că operatorul de servicii publice de salubrizare RETIM nu a finalizat investiţia „Staţie de compostare cu fermentare uscată complet închisă”, ca parte a Programului de investiţii, în baza Hotărârii Consiliul Local nr. 211/2011 a fost încheiat Actul Adiţional nr. 8/28.01.2014 prin care se prelungeşte durata de valabilitate a contractului de delegare a gestiunii serviciilor de salubrizare pentru o durată de 4 ani, de la data de 04.08.2014 până la data de 04.08.2018.

Din informaţiile transmise de UATM Timişoara, rezultă că RETIM a solicitat Consiliului Local al Municipiului Timişoara prelungirea contractului de delegare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localităţilor după data de 04.08.2018, în vederea realizării investiţiilor prevăzute prevăzute în „Programul de realizare a investiţiilor şi aportul acestora în gestiunea integrată a deşeurilor în Municipiul Timişoara”, respectiv achiziţionarea unui teren pentru staţia de compostare deşeuri vegetale de 30.000 mp. şi construcţia şi montajul staţiei de compostare.

Răspuns negativ de la Consiliul Concurenței

În răspunsul dat Primăriei Timișoara în anul 2015, ”Consiliul Concurenţei consideră că, pentru a se preveni distorsionarea mediului concurenţial de pe piaţa serviciilor de salubrizare din Municipiul Timişoara, autorităţile administraţiei publice locale competente trebuie să nu prelungească contractul de delgare prin care a fost concesionat serviciul public de salubrizare a acestei localităţi”.

”Prin urmare, eventuala prelungire a contractului de concesiune prin care autorităţile administraţiei publice locale din Municipiul Timişoara au delegat gestiunea serviciului public de salubrizare a acestei localităţi nu este justificată.  Astfel, în cazul în care autorităţile administraţiei publice ale Municipiului Timişoara prelungesc durata Contractului de concesiune nr. SC 2006-15414/31.07.2006, acţiunea acestora este susceptibilă de a produce efecte anticoncurenţiale pe piaţa serviciilor de salubrizare din Municipiul Timişoara.  Prin urmare, este necesar ca autorităţile administraţiei publice locale competente să organizeze o nouă procedură concurenţială de selecţie a operatorului de salubrizare în vederea delegării serviciului de salubrizare în Municipiul Timişoara. Eventual, acest operator poate să-şi asume şi realizarea investiţiei constând în realizarea staţiei de compost pentru care UATM Timişoara, în calitate de membru al ADID Timiş, s-a angajat prin Documentul de Poziţie privind modul de implementare a proiectului Sistem de Management Integrat al Deşeurilor în Judeţul Timiş. Cu privire la acest aspect, se menţionează faptul că, prin adresa nr. 8316/28.05.2015, Ministerul Fondurilor Europene (Direcţia Generală Programe Infrastructură Mare – Autoritatea de Management POS Mediu) face cunoscut UATM Timişoara faptul că această autoritate poate să realizeze staţia de compostare pentru deşeuri verzi şi biodegradabile printro investiţie care să nu influenţeze în niciun fel cadrul de delegare al serviciului de salubrizare a localităţilor din judeţul Timiş”, preciza Consiliul Concurenței.

Comentarii

comentarii